هزینه حمل بار از استانبول به تهران

هزینه حمل بار از استانبول به تهران را چگونه محاسبه کنیم؟

5/5 - (2 امتیاز)

استانبول به‌عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه، پایتخت فرهنگی و اقتصادی آن کشور نیز محسوب می‌شود. بخش زیادی از وارادت ایران از ترکیه، از این شهر تامین می‌شود. روزانه کالای زیادی از این شهر، از مسیر هوایی و زمینی وارد کشورمان، به‌خصوص شهر تهران می‌شود.

هزینه حمل بار از استانبول به تهران، یکی از سوالات متداول بازرگانان و مسافران ایرانی است. شاید شما هم که در حال خواندن این مطلب هستید، به دنبال وارد کردن کالای تجاری یا لوازم منزل خود از استانبول به تهران هستید.

شرکت ایزی فریت سالیان زیادی است که، در حال ارائه خدمات حمل بار از ترکیه به ایران است. ما با داشتن کادری مجرب، آماده هستیم بار شما را با بهترین کیفیت از استانبول به تهران حمل کنیم.

در این نوشته قصد داریم عوامل تاثیر گذار در هزینه حمل بار از استانبول به تهران را بررسی کنیم، و به سوال‌های شما در این زمینه پاسخ دهیم.

با ما همراه باشید.

برای دسترسی سریع به مطالب این مطلب روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

چرا ارسال بار از استانبول به تهران؟

برای وارد کنندگان سوالی که اهمیت ویژه ای دارد این است که کالای خود را از کدام شهر ترکیه به ایران ارسال کنند؟

در پاسخ به این سوال بهتر است در نظر داشته باشیم که شهر استانبول به دلیل رفت و آمد بیشتر می‌تواند انتخاب بهتری باشد. همچنین شهر استانبول را به دلیل به صرفه تر بودن و هم چنین وجود پروازهای مستقیم به تهران میتوان در اولویت نسبت به آنتالیا و آنکارا قرار داد.

روش‌های حمل بار از استانبول به تهران

روش‌های رایج حمل بار از استانبول به تهران، حمل هوایی و زمینی است. با توجه به اینکه ایران و ترکیه دارای مرز مشترک زمینی هستند، علاوه بر حمل هوایی، امکان حمل زمینی نیز از این کشور به ایران وجود دارد.

واردکنندگان کالا از استانبول، باتوجه به شرایط بار و زمان تحویل، می‌توانند یکی از روش‌های زمینی یا هوایی حمل بار از استانبول به تهران را انتخاب کنند.

اگر شما مسافر هستید و قصد دارید بار خود را از استانبول به تهران ارسال کنید، بهترین روش برای شما فریت بار است.

فریت بار به چه معناست؟

فریت به معنای اضافه‌بار مسافری است که به‌صورت تجاری و خصوصی برای هر مسافر حمل می‌شود.

اضافه بار مسافری برای هر مسافر مشخص و تعیین می‌شود و در صورت تخلف و افزایش بیش از حد بار جریمه‌های سنگینی را باید بپردازد. ولی اگر شما به عنوان تاجر قصد ارسال بار تجاری از استانبول به تهران را داشته باشید،گزینه پیش روی شما کارگو است.

بیشتر بخوانید: فریت بار به ترکیه

کارگو به چه معناست؟

کارگو روش حمل باری است که در آن یک یا چند کالا از طریق هواپیماهای غیرمسافربری و تجاری به نقاط مختلف دیگر فرستاده می­‌شوند.

در واقع کارگو در ایران بیشتر به نوع هوایی این نوع حمل بار اطلاق می‌شود و با هواپیمای های مخصوص غول پیکر صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

کارگو استانبول

خدمات کارگو از ترکیه

شرکت ایزی فریت مناسب ترین شرکت‌هایی که حمل بار کارگو و فریت بار را با استاندارد‌های بین المللی انجام می‌دهند به شما معرفی می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شمارهٔ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا درخواست خود را از طریق دکمهٔ زیر ثبت کنید.

کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

حمل بار زمینی

فاصله زمینی استانبول تا تهران، حدود ۲۵۰۰ کیلومتر است. مدت زمان حمل بار زمینی از استانبول به تهران، حدود ۷ تا ۱۰ روز است. البته در صورتی که بار شما خرده بار باشد، این زمان ممکن است بیشت از دو هفته طول بکشد.

اگر بار شما بیش از ۵۰۰ کیلوگرم، و زمان تحویل بار دارای اهمیت کمتری باشد، شما می‌توانید بار خود را به‌صورت زمینی از ترکیه به ایران حمل کنید. بار زمینی می‌تواند از گمرک بازرگان، گمرک رازی و گمرک سرو، که هر سه در آذربایجان‌غربی قرار دارند، وارد ایران شود.

ارسال بار از استانبول به تهران

حمل بار زمینی به دو طریق فول تراک و خرده بار انجام می‌شود. قیمت حمل بار از استانبول به تهران و زمان تحویل هر کدام متفاوت است.

بیشتر بخوانید: ارسال بار زمینی به ترکیه

یکی از سوالات متداولی که در خصوص حمل زمینی بار از استانبول پرسیده می‌شود، حمل بار از استانبول به تهران با اتوبوس است.
لازم به ذکر است که حمل بار از استانبول به تهران با اتوبوس از موارد حمل بار زمینی است. معمولا این نوع کالاها قاچاق محسوب شده و در این زمینه خدماتی ارائه نمی‌شود.

حمل بار هوایی

رایج‌ترین روش حمل بار از استانبول به تهران، حمل هوایی است. اگر مقدار بار شما کم و زمان تحویل آن اهمیت زیادی دارد، بهتر است که بار خود را به‌صورت هوایی منتقل کنید.

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی داخلی، خدمات حمل بار از استانبول به تهران را ارائه می‌دهند. مدت زمان حمل بار از مسیر هوایی، حدودا ۲ روز طول می‌کشد.

هزینه ارسال بار از استانبول به تهران

برای اطلاعات بیشتر در زمینه حمل بار هوایی از ترکیه به ایران، به لینک زیر مراجعه نمایید:

حمل بار هوایی از ترکیه به ایران

حمل بار ریلی از استانبول به تهران

حمل بار ریلی از استانبول به ایران توسط قطارهای باربری انجام میشود. برای کالاهای حجیم با مقادیر بالا این نوع روش حمل مناسب است.

این نوع حمل بار، نسبت به مسیر زمینی دارای مزیت بیشتری است چون سرعت ارسال بار با قطار بیشتر از کامیون‌ها می‎‌باشد. مدت زمان ارسال بار از طریق حمل و نقل ریلی حدود ۱۲ روز است.

محاسبه هزینه حمل بار از استانبول به تهران

هزینه حمل بار از استانبول به تهران، مهمترین عامل تعیین کننده‌ی روش حمل بار است. قیمت حمل بار از استانبول به تهران به عوامل متعددی بستگی دارد.

نحوه محاسبه هزینه باربری استانبول به تهران، در ارسال هوایی و زمینی متفاوت است. در ادامه عوامل تاثیرگذار در هزینه باربری از استانبول به تهران، از مسیرهای هوایی و زمینی را بررسی می‌کنیم.

هزینه حمل بار از استانبول به تهران

قیمت حمل بار از استانبول به تهران از مسیر هوایی

عوامل موثر در قیمت حمل بار از استانبول به تهران از مسیر هوایی، عبارتند از:

  • وزن بار
  • حجم بار
  • کلاس خطر بار
  • هزینه‌ی بیمه‌ی تکمیلی
  • شرکت‌هواپیمایی حمل بار
  • هزینه‌های گمرک و ترخیص بار

وزن بار

وزن، مهمترین عامل تعیین کننده هزینه حمل بار از استانبول به تهران است. قیمت حمل بار از استانبول به تهران از مسیر هوایی در وزن‌های مختلف، به‌ازای هر کیلوگرم متفاوت است. هر چقدر وزن بار بیشتر باشد، قیمت حمل به ازای هر کیلوگرم بار، کاهش می‌یابد.

بازه‌های وزنی برای محاسبه هزینه باربری از استانبول به تهران از مسیر هوایی، به‌صورت زیر است:

  • زیر ۴۵ کیلوگرم
  • بین ۴۵ و ۱۰۰ کیلوگرم
  • بین ۱۰۰ و ۳۰۰ کیلوگرم
  • بالای ۳۰۰‌ کیلوگرم

حداکثر هزینه حمل بار از استانبول به تهران به ازای هر کیلوگرم، برای بارهای زیر ۴۵ کیلوگرم و حداقل هزینه، برای بارهای بیشتر از ۳۰۰ کیلوگرم است.

حجم بار

در محاسبه هزینه باربری استانبول به تهران از مسیر هوایی، علاوه بر وزن بار، حجم آن نیز باید در نظر گرفته شود. به‌همین دلیل علاوه بر وزن واقعی بار، وزن حجمی نیز محاسبه می‌شود.

وزن واقعی بار

وزن واقعی بار به‌وسیله ترازو اندازه‌گیری می‌شود.

وزن حجمی بار

برای بدست آوردن وزن حجمی، حجم بار را محاسبه کرده و به عدد ۶۰۰۰ تقسیم می‌کنند.

۶۰۰۰/(ارتفاع x عرض x طول) = وزن حجمی

بیشترین مقدار بدست آمده ملاک محاسبه هزینه باربری از استانبول به تهران، در نظر گرفته می‌شود.

شما می‌توانید با بسته‌بندی مناسب بارتان، علاوه بر کمک به حمل سالم آن، حجم بار را کاهش دهید. کاهش حجم بار هم تاثیر مستقیمی در هزینه حمل آن دارد.

کلاس خطر بار

بارهایی مانند باتری، مواد اسیدی و گازها که جزو مواد خطرناک هستند، دارای کلاس خطر هستند. برای حمل این بارها از مسیر هوایی، محدودیت‌‌های زیادی وجود دارد.

هزینه حمل این اقلام نسبت به بارهای معمولی بیشتر است. به‌عنوان مثال برای حمل باتری با هواپیما، مقررات بسیار سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد و هزینه حمل آن نسبت به بارهای معمولی، نزدیک به دو برابر است.

‌جهت مشاهده لیست اقلامی که دارای کلاس خطر هستند روی لینک زیر کلیک کنید.

لیست اقلام دارای کلاس خطر

هزینه بیمه‌ تکمیلی

تمام بارهای ارسالی از استانبول به تهران دارای بیمه پایه هستند، ولی این بیمه برای پوشش خسارت‌های احتمالی، کافی نیست. پیشنهاد می‌شود برای اطمینان خاطر از پوشش خسارت‌های احتمالی، بارتان را بیمه تکمیلی نمایید.

در صورت درخواست، شرکت ایزی فریت شما را به شرکت‌های بیمه مجرب در این زمینه معرفی می‌کند.

شرکت هواپیمایی حمل بار

شرکت‌های هواپیمایی مختلفی مانند شرکت‌های اماراتی، قطری و ایرانی، خدمات حمل بار از استانبول به تهران را ارائه می‌دهند.

هزینه حمل بار از استانبول به ایران بوسیله شرکت‌های هواپیمایی خارجی به‌مراتب بالاتر است. جهت کاهش هزینه باربری از استانبول به تهران، بهتر است که از شرکت‌های هواپیمانی داخلی برای حمل بار استفاده کنید.

هزینه گمرک و ترخیص بار

هزینه گمرک و ترخیص بار از دیگر عوامل موثر در تعیین هزینه نهایی حمل بار از استانبول به تهران است. تعرفه‌ي کالاهای وارداتی بسته به شرایط مختلف تغییر می‌کنند.

شرکت ایزی فریت کارهای مربوط به ترخیص کالا را انجام نمی‌دهد؛ ولی شما را به شرکت‌های مجرب در زمینه ترخیص کالا معرفی می‌کند، تا بار شما را با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ترخیص ‌کنند.

برای اطلاع دقیق از هزینه حمل بار از استانبول به تهران از مسیر هوایی، درخواست خود را در سایت ثبت نمایید. مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان درخواست شما را بررسی کرده و هزینه حمل بار را به شما اعلام می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ با ما تماس بگیرید.

هزینه باربری از استانبول به تهران از مسیر زمینی

قیمت حمل بار از استانبول به تهران از مسیر زمینی، در مقایسه با مسیر هوایی کمتر است. برای بارهایی که وزن آن‌ها بیشتر از ۵۰۰‌ کیلوگرم است، حمل زمینی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

باربری استانبول به تهران

حمل زمینی از استانبول به تهران به دو صورت فول تراک و خرده بار انجام می‌شود.

حمل فول تراک

در حمل فول تراک، کل ظرفیت یک کامیون توسط یک نفر اجاره می‌شود. در صورتی که بار شما زیاد باشد، حمل فول تراک مقرون‌به‌صرفه‌تر است. هزینه حمل فول تراک، حدود ۷۵ درصد هزینه حمل خرده بار است.

حمل خرده بار

اگر مقدار بار شما کمتر از ظرفیت یک کامیون باشد، بهتر است از حمل خرده بار استفاده کنید. در این حالت بار شما کنار بار واردکنندگان دیگر، به‌صورت مشترک در یک کامیون حمل می‌شود. این روش برای حمل بارهای کم مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بیشتر هزینه‌های مربوط به حمل زمینی، مانند هزینه گمرک و بیمه، مانند هزینه ارسال بار هوایی است.

برای اطلاع دقیق از هزینه حمل بار از استانبول به تهران از مسیر زمینی، درخواست خود را در سایت ثبت نمایید. ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قیمت حمل بار از استانبول به تهران را به شما اعلام می‌کنیم.

کدام کالاها ممنوعیت ارسال دارند؟     

برای حمل بار از استانبول به تهران نیاز است بدانیم چه کالاهایی در صورت ارسال با ممنوعیت مواجه می‌شوند؟

لیست کالاهای ممنوع به شرح زیر است:

  • ارسال حیوانات زنده
  • ادویه جات
  • اقلام خوراکی
  • دارو
  • دخانیات
  • اسلحه‌های سرد و گرم
  • اجناس با پوست چرم
  • مشروبات الکلی

درصورتی که کالاهایی که ممنوعیت دارند ارسال شوند، توسط فرودگاه مبدا برگشت می‌خوردند یا کالای شما مصادره می‌شود.

بیمه و تضمین سلامت ارسال بار به تهران

بارهای شرکت حمل و نقلی ایزی فریت در ابتدای کار توسط شرکت‌های بیمهٔ جهانی بیمه هستند و در صورت بروز مشکل، وارد شدن زیان و یا از بین رفتن کالا به هر دلیلی شرکت بیمه خسارت وارد شده را جبران می‌کند.

زمانی که قصد ارسال بار از استانبول به مقصد تهران را دارید برای اطمینان خاطر از سلامت کالای مشتریان در باربری استانبول به تهران، شرکت ایزی فریت بیمه‌های تکمیلی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد.

اگر کالای شما ارزشمند و گران‌قیمت باشد، توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود تا درصورت آسیب دیدن کالا بتوانید خسارت خود را دریافت کنید.

مشاوران ما در شرکت ایزی فریت، به شما بهترین شرکت‌های بیمه بین‌المللی و بیمه های تکمیلی را معرفی خواهند کرد تا با خیال آسوده کالای خود را به تهران حمل کنید.

برای دریافت اطلاعات کامل‌تر می‌توانید با شمارهٔ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

برای ارسال بار از استانبول به تهران چه مدارکی مورد نیاز است؟

اگر قصد دارید که از استانبول به تهران کالا ارسال کنید، نیاز است که مدارکی را همراه داشته باشید:

مدارک باربری استانبول به تهران
  • آدرس گیرنده
  • آدرس فرستنده
  • کارت ملی فرستنده
  • کارت ملی گیرنده
  • اصل پاسپورت

سخن آخر

ارسال بار از استانبول به تهران دارای پیچیدگی‌های زیادی است و نیاز به تجارب زیادی در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد.

جهت حمل ایمن بار خود و کاهش هزینه‌ باربری از استانبول به تهران، بار خود را به ما بسپارید.

ما با داشتن تجارب زیاد در زمینه حمل بار از استانبول به تهران، به شما اطمینان می‌دهیم که در تمام مراحل حمل بار، همراه شما هستیم و بار شما را با بهترین کیفیت از استانبول به تهران حمل می‌کنیم.

سوالات متداول

چرا باربری استانبول به تهران یک انتخاب خوب است؟

استانبول رفت و آمد بیشتری نسبت به آنتالیا و آنکارا دارد. علاوه براین به دلیل وجود پروازهای مستقیم به تهران میتوان آن را در اولویت بالاتری نسبت به آنتالیا و آنکارا قرار داد.

روش های حمل بار از استانبول به تهران شامل چه روش هایی است؟

حمل هوایی و حمل زمینی و حمل بار ریلی

عوامل موثر در تعیین قیمت حمل بار از استانبول به تهران چه مواردی است؟

عواملی مانند وزن و حجم بار، کلاس خطر بار، هزینه‌ی بیمه‌ی تکمیلی، شرکت‌هواپیمایی حمل بار و هزینه‌های گمرک و ترخیص بار از مهمترین عوامل تعیین هزینه باربری استانبول به تهران هستند.

4 دیدگاه برای “هزینه حمل بار از استانبول به تهران را چگونه محاسبه کنیم؟

    • صنم شاهی گفته:

      سلام دوست عزیز
      لطف کنید با شماره ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید یا از طریق سایت درخواستتون رو ثبت کنید تا همکارانمون به‌صورت کامل در این زمینه راهنماییتون کنن.

    • صنم شاهی گفته:

      سلام وقت بخیر
      لطف کنید با شماره ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید تا همکارانمون به‌صورت کامل در این زمینه راهنماییتون کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button