قیمت حمل بار به باکو

قیمت حمل بار به باکو

Rate this post

آیا به دنبال راهی برای محاسبه قیمت حمل بار به باکو هستید؟ با ما همراه شوید.

ما در شرکت ایزی فریت با داشتن سالها تجربه در زمینهٔ حمل و نقل بین‌المللی با استعلام از معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل ، پس از بررسی کامل بار شما، بهترین گزینه را برای ارسال بار به باکو به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با صرف کمترین هزینه و همچنین با بالاترین کیفیت بار خود را ارسال کنید.

پیشتر در خصوص حمل بار به باکو و ارسال بار زمینی به باکو صحبت کرده بودیم، اما در این مطلب به طور خاص در خصوص قیمت حمل بار به باکو صحبت خواهیم کرد.

در ادامه مطلب برای روشن شدن هزینه حمل بار به باکو، کلیه عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت حمل را بررسی می‌کنیم.

دسترسی سریع به مطالب

قیمت حمل بار به باکو، شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه حمل بار به باکو چگونه محاسبه می شود؟ پاسخ به این سوال ارتباط مستقیم با انتخاب روش حمل بار دارد.

عوامل اصلی تاثیر گذار بر روی هزینه حمل بار به باکو عبارتند از:

  • روش حمل بار
  • وزن و حجم کالای ارسالی
  • نوع قرارداد خرید بین فرستنده و شرکت حمل
  • بیمه ارسالی کالا
  • هزینه گمرکی
  • کلاس خطر بار

عوامل دیگری از جمله هزینه بسته بندی، هزینه انبارداری، نرخ ارز و… هم از عوامل ثانویه تاثیر گذار بر روی قیمت حمل بار می باشند.

احتمالا” استعلام قیمت حمل بار به باکو از شرکت‌های مختلف و مقایسۀ آن‌ها با یکدیگر برای شما کاری زمان بر و سخت است.در مجموعه ایزی فریت ما برای شما این مهم را انجام می‌دهیم. و در کمتر از ۲۴ ساعت مناسبترین قیمت حمل را به شما اعلام خواهیم کرد.

از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ در طول ساعات کاری می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید. همچنین با استفاده از لینک ثبت درخواست می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

در ادامه عوامل اصلی تاثیر گذار بر روی هزینه حمل بار به باکو را با هم بررسی می کنیم….

روش حمل بار:

  • حمل جاده ای
  • حمل هوایی
  • حمل ریلی
  • حمل دریایی

برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر کدام از این روش ها می توانید به مطلب حمل بار به باکو مراجعه کنید و یا از طریق جدول زیر اطلاعات کاملتری را برای مقایسه هر کدام از این چهار روش، به دست بیاورید.

روش حملمدت زمان ارسال باررنج قیمتمحدوده وزن مناسب
حمل زمینیبارهای فول کانتینری ۵ روز و در خرده بار حدود ۷ الی ۱۰ روزمناسب – پایین تراز حمل هواییاز خرده بار تا ۲۲ تن
حمل هوایی۲ تا ۳ روزبالا – بالاترین نرخ حمل کالااز ۰٫۵ کیلو تا ۱۵۰ کیلوگرم
حمل دریایی۱۵ تا ۲۰ روزمناسب – پایین تر از حمل زمینی و هواییبالاتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم
حمل ریلی۱۰ تا ۱۵ روزمناسب -پایین ترین نرخ حملبالاتر از ۵۰۰ کیلوگرم

وزن و حجم کالای ارسالی

در ادامه، چگونگی محاسبه وزن بار در انواع روش‌های حمل بار به باکو را بررسی می‌کنیم.

محاسبه وزن در بار هوایی

قیمت حمل بار به باکو با هواپیما

در بار هوایی دو وزن حقیقی و وزن حجمی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وزن حقیقی همان وزن بار است که با رفتن بار بر روی ترازو مشخص می‌شود. وزن حجمی با توجه به ابعاد بار پس از بسته بندی مشخص می‌شود. بین این دو وزن هر کدام که عدد بیشتری باشد، مبنای محاسبه ما قرار می‌گیرد.
در مورد هزینه کرایه حمل هوایی نکته مهم این است که متناسب با افزایش وزن محموله نرخ واحد کرایه حمل هوایی نیز کاهش می‌یابد . در اکثر موارد نرخهای هواپیمایی بر اساس وزن‌های زیر، متفاوت بوده و با افزایش وزن محموله نرخ ” واحد ” کرایه حمل کاهش می‌یابد .

  • زیر ۴۵ کیلو‌گرم
  • ۴۵ تا ۱۰۰ کیلو‌گرم
  • ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلو‌گرم
  • ۲۵۰ تا ۵۰۰ کیلو‌گرم و…

محاسبه وزن در بار زمینی

هزینه حمل بار به باکو با کامیون

در ارسال بار زمینی به باکو دو روش داریم:

  • روش  کامیون دربستی FTL
  • روش خرده بار زمینی LTL

در مواردی که حجم کالا زیاد باشد و بار مورد نظر حجم یک کانتینر را به طور کامل پرکند، از این روش استفاده می‌شود.
اگر بار شما به صورت خرده بار باشد و تنها چند پالت باشد، بهتر است تنها هزینه فضایی را که بار شما اشغال کرده را پرداخت کنید. و بنابراین برای حمل کالای خود از روش LTL  استفاده کنید. در این روش هزینه حمل بین افرادی که کانتینر را اشغال کرده اند تقسیم می‌شود.
حجم یک کانتینر ۲۰ فوتی تقریبا ۳۵ متر مکعب است. حالا اگر شما باری داشته باشید که حجم آن برابر با این مقدار یا بیشتر باشد، بار شما به عنوان فول بار در نظر گرفته می‌شود و محموله نیز ارسال می‌گردد.

محاسبه وزن در بار ریلی

هزینه حمل بار به باکو با قطار

کالاهای قابل حمل، برحسب نوع، به دو دسته، تقسیم می‌شوند:
الف) کالاهای طبقه‌ی اول، مثل: گندم، شکر، سوخت و ساير، که هزینه‌ی حمل بالاتری دارند.
ب) کالاهای طبقه‌ی دوم، مثل آرد، کودهای شیمیایی و سایر، که از هزینه‌ی حمل کم‌تری برخوردار دارند.
در چهارچوب این تعرفه، محاسبه‌ی وزنی، از ۱۰ تا ۲۵ تن می‌باشد، و از ۲۵ تن به بالا، وزن واقعی، با همان قیمت ۲۵ تن، به‌علت دو محوره بودن واگن‌ها، محاسبه می‌شود.
محاسبه‌ی وزنی کالا، از ۱۰ تا ۶۰ تن می‌باشد، که از ۶۰ تن به بالا، وزن واقعی، مورد محاسبه قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که وزن ۵۰۰ کیلوگرم، و بیش از آن، تا یک ‌تن کامل، سرراست شده، و کم‌تر از ۵۰۰ کیلوگرم، حذف می‌شود.

محاسبه وزن در بار دریایی

قیمت حمل بار به باکو با کشتی

کانتینر‌های حمل بار به باکو با کشتی شامل دو نوع سایز کوچک ۲۰ فوتی و سایز بزرگ ۴۰ فوتی می باشد. برای خرده بار‌ها هم قسمتی از یک کانتینر در نظر گرفته می‌شود.
برای حمل و نقل دریایی به طور معمول از متر مکعب یا CBM استفاده می کنیم. در واقع CBM ابزاری برای رسیدن به یک عدد نظری است که حجم اشغال شده توسط بار را در کانتینر نشان می‌دهد.
فرمول CBM یک محاسبه ساده است – حجم این محصول از ضرب تعداد اقلام * طول * عرض * ارتفاع بدست می آید.اگر محموله شما دارای کارتن های با ابعاد مختلف است ، فرمول را برای هر اندازه تکرار کرده و حجم‌ها را به دست می‌آوریم.
CBM یا متر مکعب= تعداد کارتن ها x طول x عرض x ارتفاع ( طول و عرض و ارتفاع بر حسب متر در نظر گرفته می‌شوند)
به طور تقریبی کانتینرهای کوچک ظرفیت بارگیری حدود۳۳/۲ متر مکعب و کانتینرهای بزرگ حدود ۶۷/۷ متر مکعب ظرفیت بارگیری دارند. ظرفیت بارگیری همان ماکزیمم ظرفیت مجاز برای ارسال بار ایمن می‌باشد.

نوع قرارداد

قرارداد بین المللی ارسال بار به باکو

دانستن اینکه چه نوع قراردادی می تواند هزینه‌ حمل بار به باکو را برای شما به حداقل برساند، بسیار مهم است.مرسوم‌ترین نوع قرارداد‌های بین‌المللی عبارتند از:

  1. قرارداد EX-Work

    تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ.در این روش هزینه حمل، بیمه و مسئولیت بار از محل کارخانه تولیدی یا انبار فروشنده تا عرشه کشتی به‌عهده‌ٔ شماست.

  2. قرارداد FOB

    تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدأ. در این روش هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل از بندر تحویل و بیمه و بازرسی با خریدار است.

  3. قرارداد CIF

    ارزش، بیمه و کرایه حمل تا مقصد.کالا وقتی از روی نرده کشتی بارگیری می‌شود مسئولیت فروشنده خاتمه میابد. هزینه حمل و بیمه با فروشنده‌است. عقد قرارداد حمل و بیمه با فروشنده‌است.

بیمه ارسالی کالا

کلیه بارهای ارسالی به باکو، به صورت پیش فرض همگی بیمه پایه هستند.. واحد بیمه پیش‌فرض SDR (Special Drawing Rights) بر کیلو‌گرم است و میزان آن براساس نوع حمل تغییر می‌کند.

در صورتی که کالای شما دارای ارزش زیادی باشد و پوشش بیمه‌ای پیش‌فرض مناسب نباشد، می‌توانید به در‌خواست خود از بیمه تکمیلی استفاده کنید. برای این منظور حتما شرکتی را انتخاب نمایید که با بیمه‌نامه بین المللی ارسال بار را برای شما انجام بدهد.

مشاوران ما در شرکت ایزی فریت، به شما بهترین شرکت های بیمه بین‌المللی را معرفی خواهند کرد تا با خیال آسوده کالای خود را به باکو حمل کنید.

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه باربری دارید پیشنهاد میشود به لینک زیر مراجعه کنید.

بیمه باربری

هزینه گمرکی

هزینه گمرکی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه حمل بار به باکو می‌باشد. و با توجه به ماهیت کالاها و شرایط موجود مبلغ آن متغیر است.

کلاس خطر بار

کلاس خطر بار یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه حمل بار به باکو می‌باشد. هر چقدر کلاس خطر کالا بالاتر باشد، هزینه ارسال آن افزایش می‌یابد. کالاهای با کلاس خطر بالا نیازمند مراقبت و نظارت بیشتری هستند و ممکن است نوع و روش حمل آن‌ها متفاوت باشد.

طبقه‌بندی کالاها با توجه به کلاس خطر آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:.

  1. مواد منفجره
  2. گازها
  3. مایعات قابل اشتعال
  4. جامدات قابل اشتعال
  5. مواد اکسیدکننده
  6. مواد سمی و مواد عفونی
  7. مواد رادیو اکتیو
  8. مواد خورنده
  9. محصولات خطرناکی که در ۸ دسته فوق قرار ندارند

خدمات ایزی فریت جهت حمل بار به باکو

دسترسی به بهترین گزینه برای ارسال بار

با مشاوره رایگان از کارشناسان ما، می‌توانید به بهترین گزینه شرکت حمل و نقل هم از نظر قیمت، زمان ارسال کالا و سلامت بار دسترسی پیدا کنید. در واقع شما با صرف کمترین زمان ممکن، بهترین خدمات را دریافت خواهید کرد.

پیگیری آنلاین بار ارسالی

از طریق پنل شخصی خود، می‌توانید موقعیت روزانه بار خود را دریافت کنید و از سلامت بار خود اطمینان حاصل کنید.

حساب کاربری شخصی برای نگهداری اسناد

کلیه مدارک حمل بار شما در حساب کاربری مخصوص به خودتان در سامانه ذخیره خواهد شد. اگر روزی دوباره به این مدارک نیاز داشته باشید، می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول در خصوص قیمت حمل بار به باکو

چه عواملی در قیمت حمل بار به باکو اثر دارند؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، عوامل نهایی عبارتند از: (۱- نوع قرارداد ۲-روش ارسال بار ۳-وزن و حجم بار ) به صورت کلی در قیمت نهایی موثر هستند.

ایزی فریت چگونه به کاهش هزینه ارسال بار به باکو کمک خواهد کرد؟

ایزی فریت با بررسی کامل بار شما و همچنین شرکت های حمل و نقل بین المللی که به باکو ارسال بار دارند، ، بهترین شرکت را از نظر قیمت وزمان ارسال بار به شما پیشنهاد خواهد داد.

بهترین راه ارسال بار به باکو کدام روش می باشد؟

با در نظر گرفتن کلیه شرایط، به دلیل کوتاه بودن مرز زمینی بین تهران و باکو و همچنین پایین بودن هزینه حمل بار زمینی، بهترین پیشنهاد ارسال زمینی بار به باکو می‌باشد.

ثبت درخواست

در این مطلب کلیه نکات مهم و عوامل تاثیرگذار بر قیمت حمل بار به باکو را بررسی کردیم . اگر پس از خواندن این مطلب، همچنان سوالی داشتید و یا موضوعی برای شما مبهم بود، می‌توانید با ما تماس بگیرید .

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

همچنین اگر قصد ارسال بار به باکو را دارید با ثبت درخواست می‌توانید جزئیات بار ارسالی خود را به ما اعلام کنید تا پس از بررسی، مناسب‌ترین قیمت و ایمن‌ترین شرکت را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button