ارسال خرده‌بار از استانبول به تهران

چگونگی ارسال خرده بار از استانبول به تهران

5/5 - (2 امتیاز)

استانبول بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه است. این شهر به عنوان مرکز تجاری، صنعتی ترکیه شناخته می‌شود و با جمعیتی بالغ بر ۱۶ میلیون نفر،یکی از شهرهای توریستی دنیا و از محبوب‌ترین مقاصد خارجی در میان ایرانیان است.


 مراکز خرید متعدد و جشنواره های جذابی که در این شهر برگزار می‌گردد، باعث شده تا ایرانیان زیادی استانبول را برای سفر انتخاب کنند. شاید شما هم این شهر را برای سفر تجاری و تفریحی خود انتخاب کرده باشید. اما وجود محدودیت‌هایی که در حوزه گردشگری ترکیه وجود دارد، باعث شده که شما بتوانید تنها تا حد معینی بار، در هنگام خروج از استانبول به همراه خود داشته باشید و در صورتی‌ که از این قانون سرپیچی کنید، ملزم به پرداخت جریمه‌ای نسبتاً سنگین خواهید بود.

در این مطلب سعی کردیم تمامی اطلاعاتی که شما برای ارسال خرده بار از استانبول به تهران نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم، تا از هزینه‌های اضافی حین سفر جلوگیری نمایید.

شرکت ایزی‌فریت به شما کمک خواهد کرد تا با حمل آسان و امن کالاهایتان با خیال راحت به این
شهر سفر نموده و سفری خاطره انگیز و لذت بخش داشته باشید.
دقت داشته‌باشید که کالاهایی که قصد ارسال آن‌ها را دارید جز کالاهای ممنوعه نباشند. برای مشاهده کالاهای ممنوعه به مطلب حمل خرده ‌بار از ترکیه مراجعه نمایید.

عنوان مطالب

خرده ‌بار چیست؟

بسته‌بندی و ارسال خرده بار از استانبول به تهران

در ارسال خرده بار از استانبول به تهران بهتر است ابتدا در مورد مفهوم خرده‌ بار بدانیم.
کالاهایی که جابه‌جایی آن‌ها به علت وزن کم و یا حجم پایین، در یک کانتینر به صرفه نباشد، به صورت خرده‌ بار حمل می‌شود. این نوع حمل، در حمل‌و‌نقل بین‌المللی را خرده‌ بار می‌گویند.
به عبارت دیگر زمانی که وسیله حمل‌و‌نقل صد درصد در اختیار صاحب کالا نباشد و کالا مشترکا با دیگر کالاها جابه‌جا شود گروپاژ یا خرده‌ بار نامیده ‌می‌شود.

بارهایی که امکان حمل و نقل به صورت خرده بار دارند عبارتند از:

  • بارهای نمایشگاهی بین دو کشور
  • اخذ نمونه کالاهای تجاری از شرکت های مختلف
  • خرید با حجم کم
  • خرید از سایت های حراجی و هر سایتی برای مصارف شخصی

معایب و مزایای حمل خرده‌ بار از استانبول به تهران

  • مزایا: کاهش هزینه‌ها زیرا این هزینه‌ها بین چندین نفر تقسیم می‌شود.
  • معایببه دلیل این که برخی از کالاها نیاز به مجوز استاندارد دارند، زمان نقل و انتقال زیاد
    می‌شود و این امر در زمان ترخیص کالا تاثیرگذار است.

روش‌های ارسال خرده بار از استانبول به تهران

روش‌های ارسال خرده بار از استانبول به تهران

برای ارسال خرده بار از استانبول به تهران شما می‌توانید با استفاده از سه روش زیر بسته به نوع بار، امنیت و زمان ارسال اقدام کنید:

  • حمل هوایی از استانبول
  • حمل زمینی از استانبول

حمل هوایی از استانبول

حمل هوایی یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ارسال بار ازاستانبول به تهران به شمار می‌رود.
زمان نهایی این روش، بسته به شرکت هواپیمایی انتخاب شده متفاوت می‌باشد؛ اما اغلب ارسال‌بار از این طریق، یک روز بیشتر زمان نخواهد برد.

 شما می‌توانید از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی شهر استانبول به نام های استانبول یا صبیحه گوکچن اقدام کنید.
فرودگاه استانبول در منطقه آرناوت کوی (Arnavutkoy) در قسمت اروپایی استانبول در ترکیه  با کد یاتا (IST)و فرودگاه صبیحه گوکچن با کد یاتا (SAW) در منطقه کورتکوی (Kurtkoy) حدود ۲۰ کیلومتری شرق ناحیه آسیایی و ۴۵ کیلومتری مرکز اروپایی استانبول قرار دارند.

حمل زمینی از استانبول

حمل و نقل جاده‌ای

حمل‌ونقل جاده‌ای قدیمی‌ترین و معمولاً کم‌هزینه‌ترین روش در نقل‌ و انتقال کالاها محسوب می‌شود. حمل بار زمینی ازاستانبول به دلیل همسایگی ترکیه و ایران در زمانی کوتاه و با هزینه ای کمتر از حمل هوایی قابل انجام است. این زمان معمولا بین ۱۰-۷ روز متغیر می‌باشد.

حمل و نقل ریلی

استفاده از حمل و نقل ریلی یک روش مؤثر برای حمل و نقل کالا است. این نوع انتقال معمولاً در مقایسه با حمل و نقل با کامیون یک شکل سریعتر از حمل و نقل زمینی است.
این روش حمل بیشتر مناسب تجارت‌هایی است که برای حمل کالای خود با حجم بسیار زیاد بین مناطق شهری یا بین المللی به دنبال بالاترین میزان امنیت می باشند.
در ایران پایانه‌‌هایی داریم که مجوز حمل‌بار بین‌المللی را دارند. وجود این پایانه‌ها در تهران و متقابلا در استانبول سبب راحتی ارسال خرده بار از استانبول به تهران شده‌است.
مدت زمان ارسال بار از طریق حمل و نقل ریلی حدود ۱۵-۱۲ روز است.

شما می توانید جهت اطلاع از مناسب‌ترین روش برای حمل کالای خود با شماره تماس ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر با کارشناسان مجرب و با سابقه شرکت ایزی فریت در تماس باشید.

بسته بندی خرده بار

ارسال خرده بار از استانبول به تهران

استفاده از بسته بندی مناسب از کالای شما در حمل و نقل محافظت می‌کند و یکی از راه‌ها برای سالم رسیدن کالا به مقصد می‌باشد و باعث کاهش خطر می‌شود. در حمل و نقل بین المللی به صورت خرده بار، بسته بندی متفاوتی وجود دارد که بسته به نوع کالا یکی از این روش‌ها را می توان انتخاب کرد که عبارتند از:

  • جعبه های مقوایی
  • پالت پلاستیکی
  • بسته بندی کوچک
  •  پالت چوبی

شاید برای حمل کالاهای خود نگرانی‌هایی داشته باشید! اما شرکت ایزی‌‌فریت با انجام بسته‌بندی حرفه‌ای برای کلیه بارها از جمله کالاهای حجیم و آسیب پذیر در حضور شما به شما اطمینان می‌دهد که با آسودگی خاطر بتوانید، انجام جابه‌جایی خود را به ما بسپارید.

هزینه ارسال‌ بار و مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز ارسال خرده‌بار از استانبول به تهران

هزینه ارسال خرده بار از استانبول به تهران ، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد؛ به‌طور مثال،
وزن بار، شرکت حمل‌ونقل و قیمت روز لیر از عوامل تأثیرگذار در هزینه ارسال بار هستند.

توجه داشته‌باشید در هنگام تهیه مجوزهای ارسال بار همراه داشتن مدارک‌های لازم نظیر پاسپورت،
و … را فراموش نکنید. بر اساس قانون گمرک ایران، درصورتی ‌که ارزش کالای شما کمتر از ۸۰ دلار باشد، این کالا مشمول عوارض گمرکی نمی‌شود. همچنین درصورتی‌ که نخستین بار است به ترکیه سفر می‌کنید و از این کشور به ایران کالا وارد می‌کنید، در برخی از موارد می‌توانید بیشتر از این سقف، از گمرک ایران کالا وارد کنید و عوارض گمرکی را پرداخت نکنید.
اگر کالای شما ارزش بالای ۸۰ دلار داشته باشد، شما می‌توانید برای آگاهی کامل از هزینه‌ها،مدارک و فرآیند ترخیص کالا از گمرک ترکیه به مطلب ترخیص کالا از ترکیه مراجعه کرده و از صفر تا صد این فرآیند آگاه شوید.

نکات مهم و توصیه های کلی ارسال خرده‌ بار از استانبول به تهران

ارسال خرده بار از استانبول به تهران

از آنجا که معمولا ریسک حمل‌ونقل بین‌المللی بالاتر از حمل‌ونقل داخلی بوده، به همین دلیل بحث بیمه بار در ارسال خرده بار از استانبول به تهران اهمیت بسیار زیادی دارد. این ریسک‌ها شامل خطراتی همچون تصادف، آتش‌سوزی، سرقت، جنگ و مواردی از این قبیل است. قبل از ارسال ‌بار کالای خود
را بیمه کرده و ریسک خود را کاهش دهید.

همان طور که تا اینجا متوجه شدید ارسال کالا به صورت خرده بار بعلت گروهی بودن حمل بار ارزان‌تر است. اما این روش ارسال خرده ‌بار برای ارسال وسایل حساس مناسب نیست! ریسک آسیب رسیدن به بار شما در کنار بار افراد دیگر، از ارسال دربست بار بیشتر است.
پس اگر بار مهمی دارید که  ارزشمند است یا از حساسیت بالایی برخوردار است، بهتر است روش دیگری را جهت حمل خرده بار انتخاب کنید.

اعتبار شرکت حمل بار، تعداد مشتریان و میزان تجربه، عوامل مهمی هستند که در حمل خرده بار اهمیت بسیاری دارند. میزان اعتبار و حسن شهرت یک باربری، نکته مهمی است که تعیین می کند تا شما بتوانید بار خود را با خیال راحت به یک شرکت باربری بسپارید. شرکت ایزی‌فریت با داشتن تجربه و سوابق درخشان در حمل خرده‌ بار از ترکیه و وجود کادری مجرب و کارآزموده، ارسال خرده‌ بار از استانبول به تهران را با بهترین روش‌ها و نازل‌ترین قیمت‌ها انجام می‌دهد.

جهت مشاوره رایگان و تخصصی و اطلاع از بهترین روش‌های ارسال خرده ‌بار از استانبول، می‌توانید با کارشناسان شرکت با شماره ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ و یا از طریق لینک زیر در تماس باشید و با خیال آسوده حمل بار خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button