چگونه به‌راحتی ارسال بار به سیدنی را انجام دهیم؟

Rate this post

از آنجایی که سخت‌گیری گمرک استرالیا در دنیا زبانزد است شما می‌بایست قبل از ارسال بار به سیدنی برای سوال‌های زیر جواب‌های کامل و شفافی پیدا کنید:

  • از چه طریقی ارسال بار به سیدنی انجام می‌شود؟
  • کدام مسیر برای فرستادن بار به سیدنی بهینه‌تر است؟
  • هر یک از مسیرهای ارسال چقدر زمان می‌برد؟
  • هرکدام از مسیرهای اعزام بار به سیدنی چه خصوصیاتی دارند؟
بررسی کامل ارسال بار به سیدنی

طبق تجربۀ شخصی قطعاً بعد از مدتی جستجو در مورد ارسال بار به سیدنی با اطلاعات مختصری مواجه می‌شوید که نمی‌توانند پاسخگوی ابهامات و سوالات شما باشند.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که ابتدا با ارائۀ مقدمه‌ای کاربردی و سپس در ۳ بخش به بررسی این موضوع پرداخته و اطلاعات کاربردی و مفیدی را به شما ارائه دهیم پس تا آخر مطلب همراه ما باشید.

فهرست مطالب

بخش اول: ارسال بار به سیدنی از چه مسیرهایی صورت می‌گیرد؟

در حال حاضر نماد کشور استرالیا شهر سیدنی است و به همین خاطر خیلی از افراد به اشتباه آنرا پایتخت کشور استرالیا محسوب می‌کنند. در صورتی که چنین نیست و پایتخت کشور استرالیا کانبرا است.

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر سیدنی، تبادلات اقتصادی در این شهر از دو مسیر بسیار مرسوم است:

  1. مسیر هوایی
  2. مسیر دریایی
دانستنی های ضروری هنگام ارسال به سیدنی

ارسال بار به سیدنی از طریق هوایی بسیار سریع‌تر از ارسال دریایی صورت می‌گیرد اما از هزینۀ بالایی برخوردار است.

بطور کلی، یکی از مهم‌ترین خصوصیات ارسال بار بصورت هوایی، امنیت بالای آن است.

اگر در زمان اعزام بار به سیدنی کالایتان فاسد شدنی، غذایی یا دارویی است حتما از مسیر هوایی استفاده کنید در غیر این صورت مسیر دریایی برای ارسال بار به سیدنی انتخاب مناسب‌تری است.

اما نکتۀ مهمی که قبل از ارسال بار به سیدنی یا مسافرت به آنجا باید به آن توجه داشته باشید قیمت لحظه ای دلار استرالیا است. زیرا براساس آن می‌توانید برنامه ریزی دقیق‌تری در قسمت هزینه هایتان داشته باشید.

بخش دوم: آیا ارسال بار به سیدنی از طریق هوایی امکان‌پذیر است؟

فرودگاه سیدنی که با نماد (SYD) شناخته می‌شود به دو دلیل پر ترافیک ترین فرودگاه استرالیا است:

  • ورود گرداشگران زیاد
  • تبادلات اقتصادی فراوان

از جمله شرکت‌های هوایی که خدمات مربوط به ارسال بار به سیدنی را از ایران انجام می‌دهند عبارتند از:

  • Qatar Airways
  • Emirates Airlines

معمولاً مدت زمانی که برای ارسال بار به سیدنی در نظر گرفته می‌شود بین ۵ الی ۱۰ روز است.

با اینکه فرودگاه سیدنی از مساحت کمتری نسبت به سایر فرودگاههای بزرگ استرالیا برخوردار است اما ۷ ترمینال باربری در آن موجود است.

مبدا ارسال بار به سیدنی از طریق هوایی، فرودگاه امام خمینی است که فقط از روز شنبه تا چهارشنبه آمادۀ ارائۀ خدمات می‌باشد. در صورتی که روزهای کاری گمرک سیدنی از دوشنبه تا جمعه است و ساعات کاری در آنجا بین ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ می‌باشد.

همچنین مدت زمانی که کلیۀ تشریفات گمرکی و بازرسی بارنامه در فرودگاه امام خمینی انجام می‌پذیرد بین ۲ الی ۳ ساعت است.

به دلیل سخت‌گیری‌های کشور استرالیا مبنی بر حفظ ذخائر ژنتیکی و حفاظت از محیط زیست خود، اقلام دامی یا نباتی و گونه‌های جانوری قابلیت صدور قطعی ندارند.

چه مدارکی برای صادرات بار به سیدنی از طریق هوایی مورد نیاز است؟

برای اعزام بار به سیدنی از مسیر هوایی، کالاها در دو دسته قرار می‌گیرند:

  1. مسافری یا غیرتجاری
  2. تجاری

بر همین اساس مدارکی که برای ارسال بار به سیدنی و ترخیص آن بصورت مسافری مورد نیاز است عبارتند از:

  1. لیست اقلام ( Packing List)
  2. مدارک شناسایی مربوط به فرستنده و گیرنده
  3. آدرس، تلفن و ایمیل فرستنده و گیرنده
  4. اصل و کپی بارنامۀ صادر شده از تهران

اما داشتن مدارک زیر برای فرستادن بار به سیدنی بصورت تجاری مورد نیاز است:

  • لیست اقلام (Packing List)
  • فاکتور کالا
  • گواهی مبدا
  • گواهی بهداشت
  • اصل، کپی یا عکس بارنامۀ صادر شده از تهران

وزن مجاز در زمان صادرات بار به سیدنی به‌صورت هوایی چقدر است؟

یکی از مواردی که در هزینۀ ارسال بار به سیدنی نقش بسیار پررنگی دارد وزن کالا است.

در هنگام حمل بار به سیدنی هر کالایی با توجه به وزنش هزینۀ متفاوتی دارد به همین خاطر وزن مجاز برای ارسال را به ۴ دسته تقسیم کرده‌اند:

  1. کمتر از ۴۵ کیلوگرم
  2. بین ۴۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم
  3. بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم
  4. بیشتر از ۳۰۰ کیلوگرم
شرح کامل ارسال بار به سیدنی از مسیر هوایی

حتی اگر بارتان یک تن هم باشد انتخاب مسیر هوایی از لحاظ هزینه و زمان باصرفه‌تر از مسیر دریایی است اما بیشتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم را نباید از طریق هوایی ارسال کنید.

حتما در نظر داشته باشید که در زمان ارسال بار به سیدنی چه بصورت هوایی و چه به‌صورت دریایی علاوه بر وزن، حجم کالایتان هم مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که واحد اندازه‌گیری حجم کالا در زمان ارسال هوایی مترمربع می‌باشد.

به چه کالاهایی در زمان صادرات بار به سیدنی اجازۀ ورود داده نمی‌شود؟

یکی از کارهایی که بایستی قبل از ارسال بار به سیدنی انجام دهید بررسی اقلام ممنوعه است. زیرا در صورت در نظر نگرفتن آن جریمه‌های سنگینی در انتظار شما خواهد بود.

از جمله اقلامی که اعزامشان به سیدنی چه به‌صورت کلی ممنوع است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جواهرات
  • باتری
  • کتاب‌های قدیمی
  • مهمات جنگی و صلاح سرد
  • آثار هنری
  • مواد بیولوژیکی
  • و …

البته برای ارسال حیوانات و پرندگان اهلی ناچار به داشتن گواهی بهداشت از کشور مبدا و تاییدیۀ سازمان دام‌پزشکی کشورمان هستید.
اما در صورتی که قصد ارسال در قالب تجاری داشته باشید مجبور به طی کردن مراحل زیر هستید:

  • ثبت سفارش در سازمان صنعت، معدن و تجارت
  • پرداخت حقوق ورودی
  • تهیۀ گواهی بهداشت از سازمان دامپزشکی ایران

چه کالاهایی در زمان اعزام بار به سیدنی از مسیر هوایی ریسک فراوانی دارند؟

در این بین کالاهایی هم وجود دارند که ارسالشان ممنوع نیست اما جز کالاهای پرریسک هستند و در زمان ارسال آنها به سیدنی چه بصورت هوایی و چه بصورت دریایی متحمل هزینۀ بیشتری می‌شوید.

بصورت کلی کلاس خطر کالاهای پرریسک شامل ۹ گروه است که عبارتند از:

  • گروه یک: مواد منفجره
  • گروه دو: مواد رادیواکتیو
  • گروه سه: گازها
  • گروه چهار: جامد قبل اشتعال
  • گروه پنج: مایع قابل احتراق و مایع قابل اشتعال
  • گروه شش: اکسیدکننده
  • گروه هفت: سم و خط استنشاق سم
  • گروه هشت: خورنده
  • گروه نه: متفرقه
کالاهای پرریسک در زمان ارسال بار به سیدنی

نکته‌ای بسیار حیاتی در زمان اعزام بار به سیدنی وجود دارد که نباید از آن غافل شوید و آن بسته‌بندی مناسب براساس استانداردهای حمل و نقل است. زیرا در صورت رعایت نکردن آن خسارت‌های جبران ناپذیری دربرگیرندۀ شما می‌باشد.

شما موظفید که در هنگام ارسال بار به سیدنی از طریق هوایی نام و نشانی شرکت فریت بار را روی بسته‌بندی کالایتان درج کنید.

شرایط ارسال کالاهای خاص در زمان فرستادن بار به سیدنی از مسیر هوایی

بعضی از کالاها در زمان صادرات به سیدنی بصورت هوایی تابع شرایط مختص به خودشان هستند که به شرح زیر می‌باشند:

شرایط ارسال خشکبار به سیدنی از طریق هوایی

شما در زمان ارسال خشکبار به سیدنی ملزم به پیروی از قوانین زیر هستید:

  1. مقدار آن به حدی باشد که جنبۀ تجاری نداشته باشد.
  2. دارای بسته‌بندی تجاری باشد.
  3. نام آن در لیست بارتان ذکر شده باشد.
توصیف کامل ارسال بار به سیدنی

شرایط ارسال آثار صوتی و تصویری به سیدنی از مسیر هوایی

اگر قصد ارسال آثار صوتی و تصویری به سیدنی دارید شما موظف به تهیۀ مجوز تکثیر از مرکز موسیقی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید.با داشتن این مجوز و رعایت کلیۀ ضوابط و مقررات گمرکی به میزان مورد دلخواهتان می‌توانید ارسال کنید.

قوانین وضع شده در مورد ارسال فرش دستباف و زیورآلات به سیدنی بصورت هوایی

شما به‌عنوان مسافر می‌توانید هر فرشی تا سقف ۲۰ مترمربع را به‌همراه خود داشته باشید و محدودیتی از نظر تعداد قطعات درصورت رعایت متراژ گفته شده شاملتان نمی‌شود.

شما در قالب مسافر می‌توانید حداکثر تا میزان ۱۵۰ گرم از انواع مصنوعات طلا به‌همراه خود داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات و دریافت مشاوره ، میتوانید با شمارهٔ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

بخش سوم: اعزام بار به سیدنی از طریق دریایی چگونه انجام می‌شود؟

اگر در زمان فرستادن بار به سیدنی کالایتان فاسد نشدنی، سنگین، مایعات و یا فله‌ای باشد انتخاب مسیر دریایی می‌تواند گزینۀ بهتری است زیرا هزینۀ کمتری شاملتان می‌شود.

شرایط ارسال بار به سیدنی با کشتی

یکی از معایب صادرات بار به سیدنی از طرق دریایی زمانبر بودن آن است که قابل چشم پوشی است در صورتی که زمان برایتان الویت کمتری داشته باشد و قصدتان صرفه‌جویی در هزینه است.

ارسال بار به سیدنی از مسیر دریایی ۲۰ الی ۳۰ روز زمان می‌برد و مبدا ارسال کالا از ایران فقط شهر بندرعباس است.

برای فرستادن بار به سیدنی از چه مدل کانتینرهایی استفاده می‌شود؟

باید بدانید که حمل بار به سیدنی از طریق دریایی توسط کانتینرهایی با حجم‌ها و ابعاد متفاوت صورت می‌گیرد:

کانتینر ۲۰ فوت
(DV 20)
کانتینر ۴۰ فوت
(DV 40)
کانتینر ۴۰ فوت های کیوب
(DV 40 High Cube)
طول: ۵/۸۹ مترطول: ۱۲/۰۳ مترطول: ۱۲/۰۳ متر
عرض: ۲/۳۵ مترعرض: ۲/۳۵ مترعرض: ۲/۳۵ متر
ارتفاع: ۲/۳۹ مترارتفاع: ۲/۳۹ مترارتفاع: ۲/۶۹ متر
وزن قابل بارگیری: ۲۲٫۰۰۰ کیلوگرم

وزن قابل بارگیری: ۲۵٫۰۰۰ کیلوگرم


وزن قابل بارگیری: ۲۶٫۵۰۰ کیلوگرم
حجم قابل بارگیری: ۲۶ مترمکعبحجم قابل بارگیری: ۵۶ مترمکعبحجم قابل بارگیری: ۶۵ مترمکعب
کانتینرهای موجود برای ارسال بار به سیدنی

همیشه بخاطر داشته باشید که در حمل ونقل بین المللی هم وزن و هم حجم مورد محاسبه قرار می‌گیرد که واحد اندازه گیری حجم بصورت بین المللی CBM است. هر CBM معادل با یک مترمکعب است.

نحوۀ بارگیری در کانتینرها در زمان فرستادن بار به سیدنی چگونه است؟

۱-LCL: به این روش خرده بار یا گروپاژ هم گفته می‌شود و بدین‌صورت است که کالای شما به همراه کالای دیگران در یک کانتینر بارگیری می‌شود. در نتیجه هزینۀ ارسال برایتان کمتر خواهد شد.

LCL روش زمان‌بری است زیرا زمان ارسال در این روش بستگی به تکمیل کل ظرفیت کانتینر دارد.

توصیۀ ما به شما این است که اگر بارتان کمتر از یک کانتینر است و زمان ارسال اهمیت زیادی برایتان ندارد، حتماً از روش LCL استفاده بکنید.

شرح نحوه بارگیری در زمان ارسال بار به سیدنی

در روش LCL بدلیل قرار گرفتن بارهای مختلف در کنار هم، احتمال آسیب دیدن بارتان وجود دارد بنابراین باید در زمان بسته بندی بار دقت بیشتری بکنید و از بسته بندی مقاومی استفاده بکنید.

۲-FCL: در این روش کانتینر کاملاً در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس باید تمام هزینۀ کانتینر را پرداخت بکنید.

۳-Break Bulk: این روش مخصوص بارهای بزرگ و فله‌ای مثل تجهیزات بزرگ صنعتی، مواد معدنی و خاک است و معمولاً دولت‌ها و شرکت‌های عظیم از این روش استفاده می‌کنند.

بخش چهارم: آیا کالاها در زمان اعزام بار به سیدنی بیمه می‌شوند؟

به احتمال زیاد در طول انجام فرایند اعزام بار به سیدنی یکی از بزرگترین دغدغه‌هایتان؛ سالم رسیدن کالا به مقصد خواهد بود. که در این شرایط با داشتن بیمه می‌توانید خیالی آسوده داشته باشید.

فراموش نکنید که بصورت پیش‌فرض، کلیه بارهای ارسالی از بندرعباس به سیدنی بیمه هستند.

نقش بیمه در زمان ارسال بار به سیدنی

حتی اگر کالای شما از ارزش فراوانی برخوردار باشد و پوشش بیمه‌ای پیش‌فرض برایتان راضی کننده نباشد، می‌توانید به درخواست خود از بیمۀ تکمیلی استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات و دریافت مشاوره در ارتباط با این موضوع، می‌توانید با شمارهٔ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

بخش پنجم: چرا از خدمات ایزی فریت استفاده کنیم؟

در ویدئو کوتاه زیر می‌توانید با خدمات ایزی فریت آشنا شوید:

معرفی مناسب‌ترین شرکت برای حمل بار

هدف ما در درجۀ اول راهنمایی کامل و واضح شما است پس با مشاوره رایگان می‌توانید با صرف کمترین زمان به مناسب‌ترین شرکت حمل بار دسترسی پیدا کنید.

رهگیری روزانه و آنلاین کالاها

این امکان برای شما وجود دارد که به راحتی و بصورت روزانه کالایتان را در هر نقطه ای که قرار داشته باشد بصورت آنلاین رصد کنید.

حساب کاربری شخصی

تمام اسناد و مدارک و کلیۀ مراحلی که کالای شما می‌گذراند در حساب کاربری شما ثبت خواهد شد. بنابراین در هر زمانی که بخواهید می‌توانید به جز به جز اسناد دسترسی داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات و دریافت مشاوره ، میتوانید با شمارهٔ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button