هواپیمای فریت بار به ترکیه

فو‌ت‌وفن‌های کاهش هزینه فریت بار به ترکیه

5/5 - (1 امتیاز)

اکثر ایرانی‌هایی که قصد فریت بار به ترکیه را دارند، استانبول، آنکارا یا آنتالیا را به عنوان مقصد بار خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید بار خود را به ترکیه بفرستید، قطعا دغدغۀ میزان هزینه فریت بار به ترکیه را دارید.

فریت بار یکی از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های ارسال بار به ترکیه است. به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند این روش را برای حمل بار انتخاب کنند. فریت بار، بسته به شرایط، ممکن است به صورت زمینی یا هوایی انجام شود.

چه دانشجوی دانشگاهی در ترکیه باشید و چه قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، نیاز دارید تا وسایل مورد نیازتان را از طریق فریت بار به ترکیه ببرید. برای این کار ما چگونه به شما کمک می‌کنیم؟

ما در ایزی فریت با بهره‌گیری از دانش و تجاربی که طی سال‌ها در زمینۀ حمل‌ونقل زمینی و هوایی و ارتباط با صدها شرکت حمل و نقل بین‌المللی، شما را راهنمایی می‌کنیم تا بهترین و کم‌هزینه‌ترین فریت بار را تجربه کنید.

در این مطلب ابتدا به‌صورت کامل می‌گوییم فریت بار چیست، سپس هزینه‌ فریت بار به ترکیه و عوامل موثر در کاهش این هزینه را به شما می‌گوییم.

با ما همراه باشید.

فریت بار به ترکیه

در ادامه به بررسی موضوعات زیر می‌پردازیم:

فریت بار چیست؟

فریت بار یعنی حمل و نقل اسباب و اثاثیه شخصی. یعنی باری که ماهیت تجاری نداشته باشد.

به طور کلی بارهای بین المللی به دو نوع تقسیم می‌شود. کارگو و فریت بار

با معنی فریت بار آشنا شدید.

اما کارگو بار و محموله‌ای است که ماهیت تجاری دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارگو مقاله خدمات حمل کارگو از ترکیه به ایران را مطالعه کنید.

فریت بار به ترکیه به چند روش انجام می‌شود؟

شرکت ایزی‌‍فریت برای ارسال بارهای شخصی به ترکیه دو مسیر هوایی و زمینی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد.

در ادامه هر یک از این دو مسیر را باهم بررسی می‌کنیم.

مسیر هوایی

مسیر هوایی یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین مسیرها برای ارسال بار به ترکیه و سایر کشورهاست. همانطور که می‌دانید برای ارسال بارهای تجاری از هواپیماهای مخصوص و تجاری نیز استفاده می‌شود.

اما ارسال بارهای شخصی و اسباب و اثاثیه از هواپیماهای مسافربری استفاده می‌کنند.

آیا هرنوع اثاثیه ای را می‌توان با هواپیما حمل کرد؟

مطمئنا پاسخ این سوال خیر است.

برخی از کالاها با توجه به ماهیتی که دارند، امکان ارسال هوایی آن وجود ندارد. مثلا یخچال را نمی‌توان با هواپیما انتقال داد. اما اگر اصرار بر این کار دارید، می‌توانید گاز آن را خالی کرده و سپس در هواپیما قرار دهید.

به طورکلی برخی از کالاها به دلیل موادی که در ساخت آن‌ها وجود دارد، به مراقبت بیشتری برای حمل و نقل نیاز دارند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کالاهای شیمیایی خطرناک را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ارسال بار به ترکیه با هواپیما

مسیر زمینی

ارسال بار زمینی یکی از رایج‌ترین مسیرهای انتقال بار به کشورهای همسایه ایران است. از جمله کشورهای همسایه می‌توان به ارمنستان، ترکیه، عراق و .. اشاره کرد.

شاید یکی از مسیرهایی که در ذهن شما قرار دارد، حمل بار از تبریز به ترکیه باشد. حمل بار از شمال غرب کشور و مرز بازرگان انجام می‌شود.

انتخاب دو مسیر هوایی و زمینی برای انجام فریت بار با توجه به شرایط مشتری و درخواست او انجام می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم مسیر هوایی یکی از سریع‌ترین و امن‌ترین مسیرها است ولی هزینه آن نسبت به مسیر زمینی بیشتر خواهد بود. همچنین امنیت بارها در مسیر زمینی نسبت به هوایی کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ارسال بار زمینی به ترکیه

عوامل موثر بر هزینه فریت بار به ترکیه

پارامترهای مختلفی بر هزینه فریت بار به ترکیه تاثیر دارند. توجه کنید که این پارامترها نقشی کلیدی و اساسی در محاسبه و کاهش هزینۀ ارسال فریت بار دارند. عوامل موثر بر هزینه فریت بار به ترکیه به طور خلاصه عبارتند از:

  • خارجی یا داخلی بودن ایرلاین‌ حمل‎‌کنندۀ بار
  • قیمت ارز (به‌خصوص اگر از ایرلاین‌های خارجی استفاده شود.)
  • نوع بسته‌بندی بار شما (کارتن، جعبۀ چوبی، فلزی یا پالت‌بندی)
  • مقصد (هرچه مقصد شما دورتر باشد، هزینۀ فریت بار بیشتر است.)
  • کلاس شرکت هوایی انتخابی (که به نوع و کیفیت خدمات حمل بستگی دارد.)
  • وزن واقعی و وزن‌حجمی بار شما (در قسمت بعدی آن را به طور کامل بررسی می‌کنیم.)
  • و برخی ویژگی‌های دیگر بارتان (مثلا ممکن است بار شما جزء کالاهای خطرناک باشد.)
هزینه فریت بار به ترکیه

محاسبۀ هزینه ارسال بار به صورت هوایی

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، یکی از عوامل موثر بر هزینه فریت بار به ترکیه، وزن واقعی و وزن حجمی بار شماست. قطعا برایتان سوال پیش آمده که این دو عامل چگونه محاسبه می‌شوند؟

نحوۀ محاسبۀ وزن و وزن‌حجمی در فریت بار:

در فریت بار به ترکیه ۲ پارامتر اصلی برای تعیین مقدار بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پارامترها شامل موارد زیر است:

  1. وزن حجمی: برای محاسبه‌ی وزن حجمی ابتدا طول، عرض و ارتفاع به واحد سانتی‌متر را در هم ضرب کرده و سپس حاصل را تقسیم بر ۶۰۰۰ می‌کنیم.
  2. وزن واقعی: برای اندازه‌گیری وزن واقعی بار از عدد مشاهده شده روی ترازو استفاده می‌کنیم.

پس از طی کردن این مراحل، دو عدد وزن واقعی و وزن‌حجمی را باهم مقایسه می‌کنیم و عدد بزرگتر را به عنوان ملاک محاسبۀ هزینۀ فریت بار به ترکیه در نظر می‌گیریم.

بنابراین محاسبۀ هزینۀ فریت بار به ترکیه با توجه به پارامترهای مختلفی صورت می‌گیرد و نمی‌توان یک هزینۀ ثابت و یکسان برای آن مشخص کرد. برای استعلام سریع قیمت‌ها و اطلاع از تعرفه‌ها با ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

فریت بار چیست

فوت‌وفن‌های کاهش هزینۀ فریت بار به ترکیه

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها هزینۀ فریت بار خود را کاهش دهید. یادتان هست که در بخش ” عوامل موثر بر هزینه فریت بار به ترکیه” چه گفتیم؟

همانطور که اشاره کردیم این پارامترها نقشی کلیدی در میزان هزینۀ فریت بار دارند. شما با در نظر گرفتن این عوامل و با استفاده از نکاتی که به شما می‌گوییم می‌توانید هزینه فریت بار خود را کاهش دهید.

نکات مهمی که هزینه فریت بار به ترکیه را کاهش می‌دهد:

۱- استفاده از ایرلاین‌های داخلی

ایرلاین‌های داخلی نسبت به ایرلاین‌های خارجی کم‌هزینه‌تر هستند اما باید به خاطر داشته باشید که فریت بار به برخی از شهر‌های ترکیه مانند آنتالیا تنها از طریق خطوط هوایی خارجی صورت می‌گیرد.

۲- نوع بسته‌بندی بار شما

ابعاد و نوع بسته‌بندی بارتان تاثیر چشمگیری بر میزان هزینۀ فریت بار به ترکیه دارد. افراد زیادی هستند که تنها با در نظر گرفتن همین نکته هزینۀ ارسال بار خود را به کمتر از نصف رسانده‌اند. بنابراین لازم است شما هنگام بسته‌بندی کالای خود از فردی متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، بار شما را ایمن و سالم به ترکیه برساند.

فریت بار ترکیه

ما در ایزی فریت به شما کمک می‌کنیم تا بهترین خدمات بسته‌بندی متناسب با کالایتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید؟

با ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

و یا از طریق دکمه زیر درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

برای ارسال فریت بار به ترکیه چه مدارک و مراحلی لازم است ؟

به طور کلی مدارک زیر جهت حمل بار به ترکیه نیاز است.

  • اصل کارت ملی و پاسپورت گیرنده و فرستنده
  • آدرس کامل فرد گیرنده و فرستنده به همراه کدپستی و شماره تلفن
  • لیست کامل کالاها به همراه جزئیات
  • اصل اجاره نامه یا سند مالکیت منزل
  • بارنامه

همچنین یک سری مدارک دیگر نیز با توجه به مسیر انتخابی شما باید تهیه گردد. مثلا در برخی از مسیرها، برای کالاهایی که توسط چوب یا مصنوعات چوبی بسته بندی شده باشند باید گواهی سمپاشی صادر گردد.

کم‌هزینه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات فریت بار به ترکیه

قطعا شما به دنبال خدماتی هستید که از لحاظ مالی به‌صرفه و اقتصادی باشد اما یک نکته‌ی بسیار مهم را نباید به‌هیچ‌وجه فراموش کنید: ارزان‌تر بودن خدمات لزوما به معنی کیفیت بالای ارسال بار نیست.

پس چه کار باید کرد؟

ما به شما کمک می‌کنیم تا متناسب با نوع کالایتان بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنید.

نگران موقعیت و مسیر حمل بار خود هستید؟

با استفاده از خدمات ما این امکان برایتان فراهم است تا در هر زمان که بخواهید موقعیت بار خود را به صورت آنلاین چک کنید.

همچنین یک نسخه از مدارک حمل بار شما در سایت ایزی فریت بایگانی می‌شود که در صورت نیاز می‌توانید تنها با چند کلیک به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با ایزی فریت نگران گم شدن مدارک خود نباشید!

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات کافی است گوشی خود را بردارید و با ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

همچنین شما می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. تیم پشتیبانی ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درخواست شما پاسخ می‌دهند

بایدها و نبایدهای فریت‌بار به ترکیه

  1. هیچ یک از کالاها نباید آکبند باشند.
  2. در میان کالاها نباید هیچ گونه خوراکی، مواد غذایی و مواد مخدر قرار داده ‌شده ‌باشد.
  3. قبل از ارسال فریت بار به ترکیه، باید اقامت در یکی از شهرهای ترکیه را داشته باشید.
  4. در نظر داشته باشید که هزینه ارسال بار از شهرستان‌ها بیشتر از هزینه باردر تهران خواهد بود. زیرا در صورتی که بار شما خرده بار باشد احتمالا باید هزینه حمل بار تا گمرک تهران را نیز به لیست هزینه‌ها اضافه کنید.
  5. لطفا در هنگام بسته بندی، محتویات آن را با جزئیات در یک لیست ذکر کنید. حتما در هنگام ترخیص کالا نسخه لاتین و ترجمه شده آن را به همراه داشته باشید.
  6. سعی کنید که چند روز قبل از رسیدن بار به ترکیه، در آنجا حضور داشته باشید. گاهی اوقات در هنگام ترخیص کالا، گزارش ورود و خروج شما ( گزارشی که توسط پلیس ترکیه تایید شده باشد) نیاز است و باید آن را از قبل تهیه کنید.
  7. گیرنده و فرستنده بار باید یک نفر باشد.
  8. فرد باید در ترکیه اقامت دائم داشته باشد.
  9. به وسایل صوتی و تصویری مالیات تعلق می‌گیرد.

چرا ایزی فریت

شرکت ایزی‌فریت سال‌های زیادی است که در زمینه فریت بار و کارگو مشغول به فعالیت است.

– این شرکت فریت بار به استانبول و سایر شهرهای ترکیه را نیز انجام می‌دهد.

– شرکت ایزی‌فریت این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که اگر حتی مشتری تنها یک کالا هم داشته باشد، آن را به صورت خرده بار ارسال کند.

– ایزی‌فریت به منظور خدمات دهی بیشتر دو راه ارتباطی برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شما می‌توانید از طریق شماره تماس یا لینک درخواست، سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

سوالات متداول

آیا می‌توان وسایل منزل را به هواپیما به ترکیه ارسال کرد؟

بله همانطور که گفتیم فریت بار از دو راه هوایی و زمینی انجام می‌شود. اما برای ارسال وسایل منزل به ترکیه برخی محدودیت‌هایی وجود دارد. مثلا برای ارسال یخچال باید باد آن را خالی کرده و سپس ارسال کنید.

حمل خرده بار به ترکیه برای کسانی که خارج از تهران هستند چگونه است؟

کسانی که خرده بار در خارج از تهران دارند، باید آن را تا تهران حمل کنند. زیرا باید بارگیری و پلمپ در یک نقطه انجام شود. اما شرکت ایزی‌‍فریت این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در مقصد می‌توانید بار را در چند جا تخلیه کنید.

بهترین روش برای فریت بار به ترکیه ۲۰۲۳ چیست؟

همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم، هر یک از مسیر‌ها مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند. هزینه ارسال زمینی کمتر است ولی مدت زمان آن طولانی تر از ارسال هوایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button