مدت زمان حمل بار از چین به ایران

مدت زمان حمل بار از چین به ایران

4.6/5 - (5 امتیاز)

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد ارسال بار از چین به ایران را دارید، قطعا به دنبال جواب این سوال هستید که مدت زمان حمل بار از چین به ایران چقدر است؟

در این مطلب، مدت زمان حمل بار از چین را در دو مسیر دریایی و هوایی بررسی می‌کنیم. علاوه بر این، ترفندهایی برای کاهش زمان حمل بار نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

ما در مجموعۀ تخصصی ایزی فریت، با شرکت‌های حمل‌ونقل معتبر همکاری می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهترین و کوتاه‌ترین راه را، با حداقل هزینه برای ارسال بار فراهم کنیم.

با ما در ارتباط باشید تا باتوجه به نوع و حجم بارتان، بهترین روش حمل بار به چین را دراختیارتان قرار دهیم و مدت زمان حمل بار از چین به ایران را نیز به شما اعلام کنیم.

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

فهرست مطالب:

در این مطلب به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

روش‌های مختلف حمل بار از چین به ایران

ارسال بار زمینی به چین به دلیل طولانی بودن مسیر، عبور از مرز کشورهای مختلف و مشکلاتی که در حین تردد زمینی وجود دارد کار چندان رایجی نیست.

به همین دلیل هم حمل بار از کشور چین بیشتر از طریق کشتی و هواپیما انجام می‌شود. حمل دریایی از چین رایج‌ترین مسیر حمل بار به ایران است. ارسال بار هوایی از چین ، بعد از ارسال دریایی، در رتبۀ دوم قرار دارد.

در ادامه به بررسی بیشتر هریک از این روش‌ها می‌پردازیم.

مدت زمان حمل بار از چین به ایران با کشتی

مسیر دریایی بین ایران و چین (بندر شهیدرجایی – بندر نینگبو) حدود ۶۵۰۰ مایل دریایی، معادل ۱۲۰۰۰ کیلومتر است. طی کردن این مسیر طولانی با کشتی باری، و با سرعت متوسط ۱۳ گره دریایی، به طور معمول بین ۲۰ تا ۲۵ روز طول می‌کشد.

مدت زمان حمل بار از چین به ایران

اما زمان حمل بار از چین به ایران با کشتی، علاوه بر طول مسیر، به عوامل زیر هم بستگی دارد:

  • مسافت میان بندر مبدا و مقصد
  • تشریفات گمرکی مبدا و مقصد
  • نوع بار (خرده‌بار یا فول‌بار)

در ادامه به بررسی تاثیر هریک از این عوامل می‌پردازیم:

۱- مسافت میان بندر مبدا و مقصد:

به‌طور معمول، شرکت ما بارهای ارسالی از چین را از بنادر زیر به ایران حمل می‌کند:

  • بندر هنگ‌کنگ
  • بندر شانگهای
  • بندر شنزن
  • بندر نینگبو
  • بندر گوانجو

این بنادر در غرب چین قرار گرفته‌اند بنابراین نسبت به سایر بنادر چینی، فاصلۀ کمتری با کشور ما دارند. همین مسئله باعث می‌شود بار شما سریع‌تر از چین به ایران برسد.

از بین بنادری که نام بردیم نزدیک‌ترین بندر به ایران، بندر هنگ‌کنگ و دورترین بندر، بندر گوانجو است.

تمام بارهای ارسالی از چین نیز در بندر شهیدرجایی بندرعباس تحویل گرفته می‌شوند.

(مطلب مرتبط : مدت زمان حمل دریایی از چین به ایران)

۲- تشریفات گمرکی مبدا و مقصد:

از دیگر عواملی که در مدت زمان حمل بار از چین به ایران تاثیر دارد، تشریفات گمرکی مبدا و مقصد است.

ترخیص اقلامی مانند دارو، مواد گیاهی، غذا و … نیاز به مجوزهای خاصی از ارگان‌های مختلف دارد. در نتیجه برای ترخیص این کالاها هم به مدت زمان بیشتری نیاز دارید.

(مطلب مرتبط: چگونه ترخیص کالا از چین در بندرعباس را انجام دهیم؟)

فاصله ایران تا چین با کشتی

۳- نوع بار (خرده‌بار یا فول‌بار):

روش حمل خرده‌بار را برای ارسال کالا از چین انتخاب کرده‌اید؟ پس باید چند نکتۀ مهم را در نظر بگیرید.

در ارسال خرده بار از چین به ایران کالاهای شما در کنار کالای سایر افراد قرار می‌گیرد. در نتیجه ممکن است برخی از اقلام نیاز به دریافت مجوز برای حمل یا ترخیص خرده بار از چین داشته باشند. در این صورت مدت زمان حمل بار از چین به ایران افزایش پیدا می‌کند و برای دریافت کالاهایتان باید زمان بیشتری را منتظر بمانید.

(برای ترخیص بار از کشور چین پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید: ترخیص کالا از چین به ایران با خیال آسوده)

در حمل خرده‌بار بدلیل اینکه تمام بار کانتینر متعلق به یک واردکننده نیست، باید خرده‌بارهای مربوط به واردکنندگان مختلف که ماهیت نسبتا مشابهی دارند، جمع‌آوری شده و ظرفیت یک کانتینر را تکمیل کنند. این فرایند نسبت به حمل فول بار، که تمام ظرفیت یک کانتینر، توسط یک واردکننده اجاره می‌شود، به زمان بیشتری نیاز دارد.

(در مورد انواع کانتینر بیشتر بخوانید: تفاوت حمل‌ونقل LCL و FCL)

در واقع زمان لازم برای پرشدن ظرفیت یک کانتینر در حمل خرده بار، بیشتر از حمل فول بار است. با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، مدت زمان حمل بار از چین به ایران با کشتی بین ۲۰ تا ۳۵ روز است.

(مطلب مرتبط: قیمت حمل کانتینر از چین به ایران چقدر است؟)

مدت زمان حمل بار از چین به ایران با هواپیما

اگر مدت زمان حمل بار نسبت به هزینۀ آن برایتان اولویت بیشتری دارد بهترین راه، ارسال بار با هواپیما است.

ما در ایزی فریت خدمات ارسال هوایی بار از چین به ایران را از طریق فروگاه شنزن انجام می‌دهیم. مقصد تمام بارهای ارسالی از طریق هواپیما، فرودگاه امام‌خمینی تهران است.

باتوجه به عواملی مانند شهر مبدا، خدمات شرکت هواپیمایی، ترخیص و تشریفات گمرکی، ارسال بار با هواپیما از چین بین ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

(در مورد هزینۀ حمل بار هوایی سوالی دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید: هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران چگونه محاسبه می‌شود؟)

فاصله ایران تا چین با ماشین

ما در شرکت ایزی فریت به کمک کارشناسان مجرب و زبده در زمینۀ ارسال بار از چین به ایران، بارهای شما را در کوتاه‌ترین زمان و ایمن‌ترین راه از چین به ایران منتقل می‌کنیم.

همچنین پس از دریافت اطلاعات بار شما، زمان دقیق تحویلِ بار شما را اعلام می‌کنیم.

(اگر قصد کارگو از چین را دارید این مطلب مخصوص شماست: هزینه کارگو از چین در حمل ونقل هوایی چگونه محاسبه می‌شود؟)

خدمات ایزی فریت برای حمل بار از کشور چین

در ایزی فریت امکانات زیر را در اختیار شما می‌گذاریم و در کنارتان هستیم تا با خیالی آسوده بار خود را از چین به ایران ارسال کنید:

۱- یافتن بهترین شرکت حمل:

در ایزی فریت ما با حرفه‌ای‌ترین و برترین شرکت‌های حمل بین‌المللی همکاری می‌کنیم و به شما کمک می‌‌کنیم تا بهترین خدمات و مناسب‌ترین هزینه را برای ارسال بار خود پیدا کنید. جست‌وجوی شرکتی که به دنبال آن هستید را به ما بسپارید.

۲- رهگیری روزانۀ بار شما:

ما وضعیت بارتان را به صورت روزانه رهگیری می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید موقعیت بار خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

۳- حساب کاربری شخصی برای نگهداری اسناد:

تمام اسناد مربوط به حمل بار شما در حساب کاربری مخصوص خودتان در سامانه ذخیره می‌شود. اگر روزی دوباره به این اسناد نیاز پیدا کردید می‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

۴- مشاوره با توجه به نوع بار شما:

ما با توجه به دانش و تجربه‌ای که طی این سال‌ها بدست آورده‌ایم، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مسیر را با توجه به نوع کالایتان انتخاب کنید. همچنین به کمک متخصصین و کارشناسان ما می‌توانید هزینه حمل بار از چین و هزینه ترخیص کالا از چین به ایران را تا حد چشمگیری کاهش دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر یا طرح سوالتان کافی است با ما تماس بگیرید و از مشاورۀ رایگان بهره‌مند شوید:

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

همچنین، از طریق دکمۀ زیر می‌توانید مشخصات بارتان و مسیری که برای حمل آن در نظر دارید را ثبت کنید. ما با توجه به اطلاعات حمل، شما را به طور کامل راهنمایی می‌کنیم:

با مشاهدۀ ویدیوی زیر در کمتر از ۲ دقیقه با خدمات ما برای ارسال بار از چین به ایران آشنا شوید:

سوالات متداول

چقدر طول می‌کشد تا بار من از چین به ایران برسد؟

مدت زمان حمل بار هوایی: بین ۷ تا ۱۰ روز
مدت زمان حمل بار دریایی: بین ۲۵ تا ۳۵ روز

چطور مدت زمان حمل بار از چین به ایران ۲۰۲۳ را کاهش دهم؟

ترفندهای مختلفی برای کاهش مدت زمان حمل بار از چین به ایران وجود دارد. اگر از مسیر هوایی استفاده کنید قطعا بار شما خیلی سریع‌تر به دستتان می‌رسد. با این حال در حمل دریایی هم روش‌های مختلفی برای کاهش زمان ارسال وجود دارد. مثل: انتخاب کوتاه‌ترین مسیر و نزدیک‌ترین بندر چین به ایران.

چگونه به شما کمک می‌کنیم تا کالای خود را سریع‌تر به ایران بفرستید؟

ما در ایزی فریت ماهیت بار شما و روشی را که برای حمل انتخاب کرده‌اید (هوایی یا دریایی) در نظر می‌گیریم. سپس با توجه به این دو عامل، روش‌هایی را برای کاهش مدت زمان حمل بار از چین به ایران به شما معرفی می‌کنیم.

نیاز به راهنمایی بیشتری دارید؟ سوالتان را پایین همین مطلب از ما بپرسید. در کوتاه‌ترین زمان به شما پاسخ می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button