هزینه حمل بار از هند به ایران

حمل بار از هند به ایران با کمترین هزینه

5/5 - (2 امتیاز)

به دنبال راهی برای محاسبۀ هزینه حمل بار از هند به ایران می‌گردید؟

محاسبۀ هزینه حمل بار، یک بخش مهم در امر واردات و صادرات به حساب می‌آید. قطعا شما انتظار دارید که در ازای هزینه و اعتمادی که می‌کنید، شرکت حمل‌ونقل بار به همۀ تعهدات خود پایبند باشد و بار شما را طبق قرارداد به مقصد برساند.

در ایزی فریت، ما این امکان را برایتان فراهم کرده‌ایم تا به راحتی، هزینه حمل بار از هند به ایران را در شرکت‌های مختلف بررسی و بهترین خدمات و مناسب‌ترین هزینه را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید در سایت ما اطلاعات مربوط به بار و کالای خود را ثبت و هزینه حمل بار از هند به ایران را به آسانی و در کمتر از ۲۴ ساعت به دست آورید. چه‌طور؟

تنها کافی است از طریق شماره تلفن زیر با ما در تماس باشید و یا درخواست خود را در سایت ثبت کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

شمارۀ تماس : 02188992504

در ادامه، عوامل موثر بر هزینه حمل بار از هند به ایران را بررسی کرده و در پایان ترفندهایی برای کاهش هزینۀ حمل بار به شما معرفی می‌کنیم.

پس همراه ما باشید.

در ادامه، موارد زیر را با هم بررسی می‌کنیم :

عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل بار از هند به ایران

هزینه حمل بار از هند به ایران چگونه محاسبه می‌شود؟

جواب این سوال کاملا به روش حمل بارتان (دریایی یا هوایی) بستگی دارد اما به طور کلی برای حمل بار از هند به ایران، باید به عوامل زیر توجه کنید و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

این عوامل در کنار یکدیگر هزینه حمل بار از هند به ایران را مشخص می‌کنند:

  • نوع محموله یا کالا
  • وزن کالا
  • حجم کالا
  • شهر مبدا و مقصد
  • بیمه
  • گمرک
  • اینکوترمز

نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید، استعلام هزینه ارسال بار از شرکت‌های مختلف و مقایسۀ آن‌ها با یکدیگر است. اما قطعا این کار بسیار سخت و زمان‌بر است. ما در ایزی فریت این کار را برایتان به آسانی انجام می‌دهیم. کافیست اطلاعات بار خود را از طریق گزینۀ زیر ثبت کنید:

در کمتر از ۲۴ ساعت هزینه حمل بار از هند در شرکت‌های مختلف را اختیارتان می‌گذاریم.

همچنین شما می‌توانید از مشاورۀ تلفنی رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید و در مورد هزینه ارسال بار از هند به ایران مشورت بگیرید.

شمارۀ تماس : 02188992504

در بخش بعدی، تاثیر عوامل مختلف بر قیمت حمل بار از هند به ایران را با هم بررسی می‌کنیم.

محاسبه هزینه ارسال بار از هند به ایران

۱- نوع و ماهیت محموله:

نوع و ماهیت همۀ کالاها یکسان نیست و برای ارسال برخی از آن‌ها باید یک سری نکات و مقررات را رعایت کنید تا بارتان سالم به مقصد برسد. مثلا برای حمل بعضی از کالاها باید از بسته‌بندی مخصوص استفاده کنید یا در انتخاب وسیلۀ حمل آن‌ها بهتر است دقت بیشتری داشته باشید.

از جمله این محصولات و کالاها می‌توانیم به مواد شیمیایی خطرناک اشاره کنیم. حمل این مواد به دلیل خطرات احتمالی، بسیار متفاوت با حمل سایر محصولات است و ممکن است نیاز به هزینۀ بیشتری داشته باشد.

برای مثال اگر قصد حمل باطری از هند را دارید، باید بسیار دقت کنید چرا که در اثر استفاده از بسته‌بندی فشرده، خطر انفجار باطری‌ها وجود دارد.

۲- حجم و وزن کالا:

برای محاسبۀ هزینه حمل کالا از هند به ایران دو روش اندازه‌گیری وزن وجود دارد:

روش اول، محاسبۀ وزن جرمی: وزنی است که از طریق وزن کردن محموله با ترازو به دست می‌آید.

روش دوم، محاسبۀ وزن حجمی: این نوع وزن از طریق فرمول زیر به دست می‌آید:

۶۰۰۰/ارتفاع×عرض×طول

بعد از مقایسه این دو، عددی که بیشتر است را به عنوان وزن اصلی در نظر می‌گیریم.

خب! احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چه زمانی باید از این فرمول استفاده کنید؟

فرض کنید شما می‌خواهید محموله‌ای مانند پنبه را وارد کشور کنید. پنبه برخلاف وزن کمی که دارد، از حجم بالایی برخوردار است. در این حالت برای محاسبۀ وزن اصلی آن از این فرمول استفاده می‌شود. دقت کنید که این روش بیشتر برای حمل هوایی کاربرد دارد و برای حمل بار با کشتی و کانتینر، شیوۀ دیگری رایج است.

در حمل دریایی، حجم بار اهمیت بیشتری نسبت به وزن دارد. بنابراین در ارسال دریایی بار، از CBM استفاده می‌کنیم.

CBM در واقع همان حجم کالا بر حسب مترمکعب است و برای محاسبۀ آن از فرمول زیر استفاده می‌کنیم: (در این فرمول تمام ابعاد و اندازه‌ها بر حسب متر هستند.)

طول×عرض×ارتفاع

اگر بار شما حاوی چندین کالاست باید به طور جداگانه برای هر کالا این فرمول را به کار ببرید و در پایان تمام اعداد به دست آمده را با هم جمع ببندید. البته اگر بار شما شامل تعدادی کالای مشابه و یکسان است می‌توانید برای محاسبۀ آسان و سریع، CBM به دست آمده را در تعداد کالاها ضرب کنید:

تعداد کالاها (پالت، کارتن یا جعبه)×طول×عرض×ارتفاع

محاسبۀ CBM به شما کمک می‌کند تا علاوه بر تعیین هزینه حمل بار از هند به ایران، تعداد کانتینرهایی که برای حمل بارتان نیاز دارید را هم به دست آورید.

۳- مسافت بین شهر مبدا و مقصد:

مسافت بین شهر مبدا و مقصد هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارسال بار از هند به ایران است. هرچه فاصلۀ مبدا و مقصد بیشتر باشد، قاعدتا هزینۀ حمل بار نیز بیشتر است.

علاوه بر این، ممکن است شما بار خود را از چند بخش مختلف در هند تهیه کنید. در این صورت قطعا با مشکل انبارداری و نگهداری از کالاهایتان مواجه می‌شوید. اما ما این مشکل را حل کرده‌ایم!

در ایزی فریت، ما همۀ کالاها و محصولاتتان را تا هنگامی که زمان ارسالشان فرا برسد در انبار خود جمع آوری می‌کنیم. سپس بار شما را در روز ارسال، به نزدیک‌ترین و بهترین فرودگاه یا بندرگاه انتقال می‌دهیم.

در این شرایط علاوه بر هزینۀ ناشی از مسافت بین مبدا و مقصد، باید هزینۀ مربوط به نگهداری و انبار کالاها را هم در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انبار کالاها و نحوۀ نگهداری از آن‌ها با کارشناسان ما در ایزی فریت تماس بگیرید:

شمارۀ تماس : 02188992504

همچنین شما می‌توانید با ثبت مشخصات بار خود از طریق گزینۀ ثبت درخواست، در کمتر از ۲۴ ساعت هزینه حمل بار از هند به ایران را به دست آورید:

۴- بیمه تکمیلی مناسب:

گاهی اوقات با توجه به شرایط مرسوله‌ها، بیمۀ دیگری به عنوان بیمۀ تکمیلی برایشان در نظر گرفته می‌شود. اگر برای انتخاب بیمۀ تکمیلی تردید دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما شما را به طور کامل راهنمایی می‌کنیم و خدمات و هزینۀ شرکت‌های مختلف بیمه را در اختیارتان می‌گذاریم.

شمارۀ تماس : 02188992504

در ایزی فریت تمام نکات و مواردی را که در انتخاب بیمۀ تکمیلی مهم هستند، در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با خاطری مطمئن و آسوده تصمیم‌گیری کنید.

هدف ما این است که شما بهترین گزینه و خدمات را انتخاب کنید. زیرا در بعضی از مواقع در صورت بروز مشکل، بیمه هیچگونه خسارتی را متقبل نمی‌شود.

مثلا ممکن است نوع بسته‌بندی استفاده شده به شکلی باشد که در صورت صدمه و آسیب، هیچگونه پشتیبانی  و حمایتی از طرف بیمه صورت نگیرد.

۵- تعرفۀ هزینۀ گمرک در هند و ایران:

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر هزینه حمل کالا از هند به ایران، تعرفه‌های گمرکی است. این تعرفه‌ها به دلیل متغیر بودن قیمت ارز و دلار دائما در حال تغییر هستند. بنابراین قبل از محاسبۀ هزینه ارسال بار از هند به ایران باید حتما تعرفه‌های گمرک را هم در نظر بگیرید.

۶- قوانین اینکوترمز:

اینکوتِرمز به اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی گفته می‌شود. از این اصطلاحات برای درک و شفاف‌سازی مسئولیت بین فروشنده و خریدار استفاده می‌شود. این قوانین به طور دقیق مشخص می‌کنند که هزینۀ هر قسمت از حمل برعهدۀ خریدار است یا فروشنده.

برای آشنایی و درک بهتر این اصطلاحات می‌توانید سری به مقالۀ اینکوترمز۲۰۲۰ بزنید.

تاثیر قوانین اینکوترمز بر هزینه حمل بار از هند به ایران

هزینه حمل بار از هند به ایران در کدام مسیر کمتر است ؟

برای حمل کالا از هند به ایران می‌توانید به دو شیوۀ دریایی و هوایی اقدام کنید. انتخاب شیوۀ حمل تا حد زیادی به نوع کالا، وزن آن و زمان ارسال بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، برای کالاهایی با وزن بالا، هزینۀ حمل هوایی بیشتر است.

با این حال، امنیت روش هوایی بالاست و زمان تحویل بار در این روش بسیار سریع می‌باشد.

اگر روش حمل بار هوایی از هند را انتخاب کرده‌اید این دو مقاله مخصوص شماست:

در مورد هزینۀ حمل هوایی صحبت کردیم، اما هزینۀ حمل دریایی چطور است؟

در حمل دریایی علاوه بر قواعد اینکوترمز، باید به این نکته هم توجه کنید که سه روش برای حمل بار شما وجود دارد:

  • حمل خرده‌بار: به این نوع حمل، LCL نیز گفته می‌شود. در این روش کالاهای افراد مختلف توسط یک کانتینر حمل می‌گردد چرا که حجم هر کالا به تنهایی کمتر از حجم یک کانتینر کامل است.
  • حمل فله‌ای: حمل فله‌ای که به اصطلاح به آن Break Bulk هم گفته می‌شود، برای کالاهایی است که به صورت فله‌ای حمل می‌گردند مانند خاک و مواد معدنی.
  • حمل فول‌بار: فول‌بار که به FCL معروف است، مخصوص کسانی است که حجم بار و مرسولۀ آن‌ها به اندازه یک کانتینر یا بیشتر است. در این روش کانتینر به طور شخصی در اختیار یک تاجر یا بازرگان قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه کدام یک از این سه روش را انتخاب می‌کنید، هزینۀ ارسال بارتان متفاوت خواهد بود.

هزینه ارسال بار از هند به ایران با کشتی

در مورد مزایا و معایب حمل‌ونقل FCL و LCL بیشتر بخوانید: حمل‌ونقل FCL و LCL

چگونه هزینه حمل بار از هند به ایران را کاهش دهیم؟

تا اینجای مطلب به عواملی اشاره کردیم که برای تعیین هزینه حمل بار از هند به ایران باید به آن‌ها توجه کنید. در این قسمت ترفندهایی برای کاهش این هزینه به شما معرفی می‌کنیم:

۱- بسته بندی استاندارد و مناسب:

یک بسته بندی درست و مناسب می‌تواند بخش چشمگیری از هزینۀ حمل بارتان را کاهش دهد. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، حجم محموله نیز بر میزان هزینه‌ها تاثیرگذار است. بنابراین بسته‌بندی کالای شما باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر رعایت استانداردها، حجم کمتری را اشغال کند.

۲- انتخاب بهترین مسیر:

اگر زمان تحویل و سرعت ارسال بار برایتان اولویت ندارد، پیشنهاد می‌کنیم از مسیر دریایی برای حمل بارتان استفاده کنید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، هزینۀ حمل دریایی بسیار کمتر از حمل هوایی است.

۳- دقت در انتخاب روش حمل:

اگر شیوۀ حمل دریایی را انتخاب کردید، در انتخاب کانتینر دقت بیشتری داشته باشید. ممکن است شما به دلیل پایین بودن حجم بارتان، تصمیم بگیرید از روش LCL استفاده کنید اما انتخاب این روش همیشه به معنی انتخاب بهترین گزینه نیست. از آنجایی که در روش LCL کالاهای مختلفی در یک کانتینر و در کنار هم قرار می‌گیرند، ویژگی‌ مرسولۀ افراد دیگر (مثل بو، طعم و …) ممکن است بر سلامت کالای شما اثر بگذارد.

استعلام سریع هزینه حمل بار از هند به ایران با ایزی فریت

با ایزی فریت می‌توانید خیلی سریع هزینه حمل کالا از هند به ایران را به دست آورید، موقعیت بار و محمولۀ خود را به صورت آنلاین چک کنید و در زمان و هزینه‌های ارسال بارتان صرفه‌جویی کنید.

ما در ایزی فریت به شما کمک می‌کنیم تا قیمت ارسال بار از هند به ایران را در شرکت‌های مختلف بررسی کنید و بهترین خدمات و مناسب‌ترین هزینه را انتخاب کنید.

ویدیوی زیر، در رابطه با معرفی خدمات منحصربه‌فرد ما برای حمل بار شماست:

برای استعلام هزینه حمل بار از هند به ایران کافیست ویژگی‌های بار خود را از طریق گزینۀ زیر ثبت کنید. در کمتر از ۲۴ ساعت قیمت دقیق حمل را به شما اعلام می‌کنیم:

همچنین شما می‌توانید برای استعلام قیمت بار خود به صورت تلفنی با کارشناسان ما در ایزی فریت تماس بگیرید:

شمارۀ تماس : 02188992504

سوالات متداول

چگونه هزینه حمل بار از هند به ایران را کاهش بدهم؟

برای این کار باید تاثیر چندین عامل مهم را در نظر بگیرید. برای مثال بسته‌بندی اصولی و استاندارد تاثیر چشمگیری در کاهش هزینۀ حمل بارتان دارد (به ویژه در حمل هوایی). علاوه بر این، هزینۀ حمل بار دریایی بسیار کمتر از حمل هوایی است. همچنین انتخاب ترم مناسب در اینکوترمز هم تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه ارسال بسته از هند به ایران دارد.

کدام روش ارسال بار کم‌هزینه‌تر است؟ حمل دریایی یا هوایی؟

به طور کلی حمل دریایی نسبت به حمل هوایی بسیار مقرون به صرفه‌تر است اما اگر سرعت ارسال بار برایتان اهمیت دارد پیشنهاد می‌کنیم حمل هوایی را انتخاب کنید.

چگونه به شما کمک می‌کنیم تا هزینۀ حمل را دقیق محاسبه کنید؟

در ایزی فریت ما تمام عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل بار از هند به ایران و همچنین مشخصات بار شما را در نظر می‌گیریم. سپس دقیق‌ترین قیمت را از شرکت‌های حمل مختلف به دست آورده و در اختیارتان می‌گذاریم.

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟ سوالتان را پایین همین مطلب برایمان کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button