راهنمای کامل حمل دریایی به هند

5/5 - (2 امتیاز)

از بین دو روش حمل دریایی و حمل هوایی، حمل دریایی به هند بسیار کم‌هزینه‌تر است؛ اما ارسال دریایی به هند کار چندان آسانی هم نیست.

برای حمل دریایی به هند باید نکات بسیار زیادی را در نظر بگیرید، با انواع کانتینرها آشنا باشید و به طور دقیق بدانید که کدام روش ارسال (فول‌بار، خرده‌بار یا فله‌ای) برای حمل بار شما مناسب است.

از همه مهمتر، شما باید خدمات شرکت‌های مختلف را بررسی کنید و شرکتی را انتخاب کنید که بتواند بار شما را طبق شرایطی که در نظر دارید به هند برساند. قطعا بررسی شرکت‌های مختلف و خدماتشان کاری بسیار وقت‌گیر و زمان‌بر است اما ما این مشکل را حل کرده‌ایم!

ما در ایزی فریت با توجه به سابقه و تجربۀ بالایی که داریم در کنارتان هستیم تا مراحل حمل دریایی به هند را با خاطری آسوده طی کنید. بهترین شرکت‌های حمل دریایی به هند را به شما معرفی می‌کنیم تا از میان آن‌ها، باکیفیت‌ترین خدمات را انتخاب کنید.

در ایزی فریت تصمیم‌گیری را برایتان آسان می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا در زمان و سرمایۀ خود صرفه‌جویی کنید. تنها کافی است از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شمارۀ تماس : 02188992504

در ادامه به بررسی موارد زیر می‌پردازیم:

موارد استفاده از خدمات حمل دریایی

زمانی که وزن و حجم کالا زیاد نباشد و مدت زمان تحول بار اهمیت بالایی داشته باشد، بهترین روش، ارسال بار هوایی به هند است. ولی اگر وزن و حجم بار شما زیاد است و مدت زمان ارسال آن اهمیت کم‌تری برایتان دارد، حمل دریایی به هند گزینۀ مناسب‌تری است.

علاوه بر این، هزینۀ حمل دریایی نسبت به حمل هوایی بسیار ارزان‌تر است اما در عوض، مدت زمان حمل دریایی به هند طولانی‌تر از حمل با هواپیماست.

همچنین برای حمل برخی کالاها هم راهی جز حمل دریایی وجود ندارد. اقلامی مانند فر‌آورده‌های نفتی و پتروشیمی، سیمان و مواد معدنی باید با کشتی به هند حمل شوند.

بنابراین اگر حجم و وزن بار شما بسیار زیاد است، هزینۀ حمل نسبت به زمان ارسال برایتان اولویت بیشتری دارد یا کالای شما جزء محصولاتی است که نام بردیم، حمل دریایی به هند بهترین انتخاب برای شماست.

(در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف حمل بار به کشور هند پرداخته‌ایم: هر آنچه که در رابطه با حمل بار به هند باید بدانید)

حمل دریایی به هند

روش‌های حمل دریایی

براساس نوع و مقدار بار ارسالی، سه روش مختلف برای حمل بار با کشتی وجود دارد:

  • روش حمل فول‌بار یا FCL
  • روش حمل خرده‌بار یا LCL
  • روش حمل فله‌ای یا Break Bulk

۱- روش حمل فول بار یا FCL:

زمانی که ظرفیت بار ارسالی به اندازۀ یک کانتینر و یا بیش از یک کانتینر باشد، از این روش استفاده می‌کنیم. در این حالت کل ظرفیت یک کانتینر اجاره می‌شود. معمولا روش حمل فول‌بار برای حمل کالاهایی با حجم بیش از ۲۰ متر مکعب مناسب است.

از آنجایی که در روش FCL حجم کانتینر تنها متعلق به یک نفر است، برای کل بار تنها یک پروانۀ گمرکی صادر می‌شود. به علاوه، شما به جای پرداخت هزینه برای هر مترمکعب (CBM)، تنها برای هر کانتینر هزینه می‌پردازید.

۲- روش حمل خرده‌ بار یا LCL:

اگر حجم و وزن بارتان کمتر از ظرفیت یک کانتینر باشد، بهترین روش ارسال بار، روش LCL است. در این حالت ظرفیت یک کانتینر در اختیار چند نفر گذاشته می‌شود و صادرکنندگان مختلف کالای خود را از طریق یک کانتینر مشترک ارسال می‌کنند.

این روش حمل را برای کسب‌وکارهای نوپا، حمل نمونه بار و واردات جزئی پیشنهاد می‌کنیم.

حمل بار به هند از ایران
حمل دریایی به هند

۳- روش حمل فله‌ای یا Break Bulk:

این روش حمل مخصوص بارهای بزرگ صنعتی و بارهای فله‌ای مانند گچ، سیمان و مواد معدنی است که بیشتر توسط شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های دولتی استفاده می‌شود. در حمل فله‌ای، به طور معمول کالاها در قالب کارتن، کیسه یا پاکت ارسال می‌شوند.

باتوجه به توضیحات داده شده، کدام روش حمل دریایی به هند برای شما مناسب‌تر است؟ حمل فله‌ای، خرده‌بار یا فول‌بار؟ برای انتخاب یکی از این سه روش باید آگاهی، شناخت کامل و تجربۀ کافی داشته باشید.

در ایزی فریت ما به شما کمک می‌کنیم تا روش حمل متناسب با نوع کالایتان را انتخاب کنید. برای دریافت مشاورۀ رایگان کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید:

شمارۀ تماس : 02188992504

همچنین شما می‌توانید مشخصات بار خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا ما هزینۀ حمل دریایی به هند را در کمتر از ۲۴ ساعت در اختیارتان بگذاریم:

بنادر معروف برای حمل دریایی به هند

کالاهای صادر شده از طریق مسیر دریایی ایران به هند، در بندرعباس بارگیری می‌شوند. بارهای ارسالی نیز بسته به محل تحویل بار می‌توانند در بنادر مختلف تحویل گرفته شوند.

معروف‌ترین بنادر هند عبارتند از:

  • بندر موندرا
  • کوچی
  • مومبای
  • بنادر ناواشیوا

این بنادر جزء بنادر پرترافیک هند هستند که روزانه پذیرای بار زیادی از کشورهای مختلف جهانند.

مدت زمان ارسال دریایی به هند

کشور هند از طریق اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج‌فارس به بندرعباس وصل می‌شود. مدت زمان حمل دریایی بار به هند با توجه به فاصلۀ بندرعباس از بنادر مختلف هند، بین ۲۰ تا ۲۵ روز متغیر است.

عوامل موثر بر هزینۀ باربری دریایی به هند

هزینۀ ارسال دریایی از ایران به هند به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • نوع ارسال (LCL یا FCL)
  • نوع بار از نظر کلاس خطر
  • حجم و وزن کالا
  • هزینه‌های گمرکی
  • بیمۀ تکمیلی
  • نوع قرارداد خرید (FOB یا EXW)

اگر به دنبال استعلام قیمت حمل دریایی به هند هستید، این مطلب مخصوص شماست: استعلام قیمت حمل دریایی

حمل کالا به هند

در ادامه، به بررسی عوامل موثر بر هزینۀ حمل دریایی به هند می‎‌پردازیم:

۱- نوع ارسال (LCL یا FCL):

در روش FCL، شما هزینۀ کامل یک کانتینر را پرداخت می‌کنید. هزینۀ یک کانتینر کامل در حمل FCL حدود ۷۵٪ هزینۀ یک کانتینر در حمل LCL‌ است.

اما در روش LCL یا خرده‌بار، تنها هزینۀ بخشی از کانتینر را می‌پردازید. در این روش باید هزینۀ حداقل یک CBM که معادل یک مترمکعب است را پرداخت کنید؛ حتی اگر ظرفیت اشغالی بارتان کمتر از یک مترمکعب باشد.

۲- نوع بار از نظر کلاس خطر:

هزینۀ ارسال بارهای خطرناکی که جزو اقلام نه‌گانه کلاس خطر باشند، نسبت به بارهای معمولی بیشتر است. ارسال این اقلام مانند باطری، مواد اسیدی، گازها و … دارای خطرات زیادی است و کشتی‌های حمل بار، باید تمهیدات ایمنی خاصی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در نظر بگیرند.

۳- حجم و وزن کالا:

وزن و حجم بار نیز طبیعتا تاثیر مستقیمی بر هزینۀ بار ارسالی دارند و هر چقدر وزن و حجم بار ارسالی بیشتر باشد، هزینۀ حمل دریایی به هند نیز بیشتر خواهد بود.

۴- هزینه‌های گمرکی:

تعرفه‌های گمرکی نیز از دیگر عواملی هستند که بر هزینۀ حمل دریایی به هند تاثیر دارند. از جمله تعرفه‌های گمرکی می‌توانیم به تعرفۀ مستقل، قراردادی، مالی و حمایتی اشاره کنیم. بنابراین شما باید برای محاسبۀ هزینه‌های حمل، تعرفه‌های گمرکی را هم در نظر بگیرید.

۵- هزینۀ بیمۀ تکمیلی:

تمام بارهای دریایی به‌ طور پیش‌فرض بیمه هستند ولی این بیمه در بیشتر مواقع خصوصا زمانی که ارزش کالای شما زیاد باشد حوادث و خسارت‌های احتمالی را پوشش نمی‌دهد. در چنین مواقعی لازم است که از پوشش بیمۀ تکمیلی جهت جبران خسارت‌های احتمالی استفاده شود. بنابراین، هزینۀ بیمۀ تکمیلی را هم باید برای محاسبۀ هزینۀ حمل دریایی به هند در نظر بگیرید.

۶- نوع قرارداد خرید (FOB یا EXW):

در خرید و حمل‌و‌نقل بین‌المللی قراردادهای مختلفی وجود دارد که نحوۀ پرداخت هزینه‌‌های ترانزیت داخلی، بیمه و مسئولیت‌های مربوط به حمل بار در آن‌ها متغیر است. رایج‌ترین نوع قراردادهای خرید FOB و EXW است.

در قراردادهای EXW، هزینۀ حمل، بیمه و مسئولیت بار از محل کارخانۀ تولیدی یا انبار فروشنده تا عرشۀ کشتی به‌ عهده‌ٔ خریدار است.

در قراردادهای FOB، خریدار بار را در عرشۀ کشتی تحویل می‌گیرد و تمام هزینه‌‌ها و مسئولیت‌های قبلی به‌ عهدۀ فروشنده است.

حمل دریایی از چین

پیشنهاد می‌کنیم در خریدهای بین‌المللی از قراردادهای خرید FOB استفاده نمایید تا فروشنده متعهد شود بار را به‌صورت سالم در کشتی تحویل دهد. در قراردادهای EXW احتمال آسیب دیدن بارتان در فرآیند حمل‌ونقل داخلی و بارگیری بسیار زیاد است. اما همان طور که اشاره کردیم، در قرارداد FOB تمام مسئولیت‌ها از محل کارخانه یا انبار فروشنده تا عرشۀ کشتی به عهدۀ فروشنده است.

قطعا برای تعیین دقیق هزینۀ حمل بارتان نیاز است که تاثیر این ۶ عوامل را در نظر بگیرید. همچنین باید قیمت حمل و هزینۀ بیمۀ شرکت‌های مختلف را بررسی کنید تا بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید. اما این کار بسیار وقت‌گیر است.

خیالتان راحت! ما در ایزی فریت این مشکل را حل کرده‌ایم.

بررسی شرکت‌های مختلف و شرایط حمل بار آن‌ها را به ما بسپارید. ما نحوۀ حمل بار و هزینۀ ارسال شرکت‌های حمل مختلف را در اختیارتان می‌گذاریم تا دغدغۀ حمل دریایی به هند را نداشته باشید و با خاطری مطمئن بار خود را به هند ارسال کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاورۀ رایگان با متخصصین ما می‌توانید با شمارۀ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید.

همچنین شما می‌توانید برای ثبت مشخصات بار خود و دریافت راهنمایی برای حمل دریایی به هند اینجا کلیک کنید.

مدارک لازم برای حمل دریایی به هند

مدارک لازم برای حمل دریایی بسته به نوع بار و روشی که برای ارسال آن در نظر دارید، متفاوت است. اما به طور کلی برای حمل بار با کشتی به هند، این مدارک مورد نیازند:

  • مدارک شناسایی
  • اصل و کپی کارت بازرگانی
  • فاکتورهای پروفرما
  • مجوز واردات
  • ارائۀ گواهی بهداشت (در صورت نیاز)
  • ارائۀ گواهی استاندارد (در صورت نیاز)

خدمات شرکت ایزی فریت برای حمل دریایی به هند

ما در ایزی فریت با اتکا به دانش، سابقه و تجربه‌ای که داریم، حمل دریایی به هند را برایتان آسان می‌کنیم.

شما به کمک ما می‌توانید خدمات شرکت‌های حمل‌ونقل مختلف را بررسی کنید و بهترین شرکت و مناسب‌ترین هزینه را انتخاب کنید. همچنین این امکان برایتان فراهم است که به صورت آنلاین، مسیر حرکت بار خود به هند را بررسی کنید.

با مشاهدۀ این ویدیو، در کمتر از ۲ دقیقه با خدمات منحصربه‌فرد ما آشنا شوید:

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟ کارشناسان ما پاسخگوی شما هستند. برای دریافت مشاورۀ رایگان حمل بارتان کافیست با ما تماس بگیرید:

شمارۀ تماس : 02188992504

همچنین شما می‌توانید با ثبت مشخصات بار و محمولۀ خود، در کمتر از ۲۴ ساعت هزینۀ حمل آن را به دست آورید:

سوالات متداول

چقدر طول می‌کشد تا بار من با کشتی به هند برسد؟

بسته به اینکه کدام بندر هند را به عنوان مقصد انتخاب کرده باشید، حدودا بین ۲۰ تا ۲۵ روز زمان لازم است تا بارتان به هند برسد.

چند روش برای حمل دریایی به هند وجود دارد؟

سه روش حمل فول‌بار، خرده‌بار و فله‌ای وجود دارد. شما براساس ویژگی‌های کالای خود می‌توانید یکی از این سه روش را انتخاب کنید و بار خود را با کشتی به هند بفرستید.

هزینۀ حمل دریایی به هند چقدر است؟

عوامل مختلفی بر هزینۀ ارسال دریایی به هند تاثیر دارند. از جمله: وزن، ابعاد کالا و تعرفه‌های گمرک. ما با در نظر گرفتن تمام این عوامل، قیمت دقیق حمل بار دریایی به هند را در اختیارتان می‌گذاریم.

برای استعلام سریع هزینۀ حمل دریایی به هند کافیست با شمارۀ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید.

همچنین شما می‌توانید از طریق لینک “ثبت درخواست” مشخصات کالای خود را ثبت کنید. در کمتر از ۲۴ ساعت، قیمت دقیق حمل محمولۀ شما را در اختیارتان می‌گذاریم.

در مورد حمل دریایی به هند سوال دیگری دارید؟ پایین همین مطلب کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button