هزینه ارسال بار به دبی

4.5/5 - (15 امتیاز)

اگر به دنبال راهی هستید که کمترین هزینه ارسال بار به دبی را پرداخت کنید و می‌خواهید از بین  شرکت‌هایی که حمل بار به دبی را انجام می‌دهند، بهترین گزینه را انتخاب کنید، توصیهٔ ما به شما این است که این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

اگر در انتخاب شرکت حمل دقت لازم را نکنید، ممکن است متحمل هزینه‌های زیادی شوید. ما در شرکت ایزی‌فریت در کنار شما هستیم تا همهٔ عوامل تاثیرگذار در هزینه ارسال بار به دبی را برای شما شفاف‌سازی کنیم.

ما به واسطهٔ تجارب بسیار زیادی که در خصوص حمل و نقل بین‌المللی و همچنین ارتباط با صدها شرکت حمل‌و‌نقل داخلی و خارجی داریم، می‌توانیم با توجه به نوع بارتان، بهترین شرکت حمل‌و‌نقل را به شما پیشنهاد داده تا با صرف وقت و هزینهٔ کمتر بتوانید بار خود را ارسال کنید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارسال بار به دبی

در این مطلب به بررسی موارد زیر می‌پردازیم. با انتخاب هر کدام از موضوعات زیر به بخش مورد نظر هدایت می‌شوید.

روش ارسال بار(هوایی یا دریایی)

هزینه پست از ایران به دبی

ارسال بار به دبی از دو طریق هوایی و دریایی صورت می‌گیرد.

  • اگر وزن حجمی بار شما از ۱۵۰۰ کیلوگرم کمتر باشد، و زمان هم برای شما مهم باشد، پیشنهاد ما به شما روش حمل هوایی است. حمل بار به دبی به روش هوایی، از طریق قسمت کارگو فرودگاه امام خمینی به دبی حمل می‌شوند.
  • در صورتی که وزن بار ارسالی شما بالاتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم بوده و به دنبال یک روش برای کم کردن هزینه ارسال بار به دبی هستید، روش حمل دریایی مناسبترین راه است. در این روش بارها توسط کامیون‌های حمل بار از اقصی نقاط ایران جمع‌آوری شده و به گمرک بندرعباس ارسال می‌شوند. و در آنجا با کشتی به دبی حمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارسال بار هوایی به دبی

میزان بار- نحوه محاسبه وزن بار

ازآنجایی که مهمترین عامل در هزینه ارسال بار به دبی، وزن کالا است، بنابراین شما را به طور کامل با محاسبه وزن بار در بار هوایی و دریایی آشنا می‌کنیم.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ارسال بار به دبی و یا هزینه پست از ایران به دبی، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

محاسبه وزن در بار هوایی

حمل بار از بندرعباس به دبی

در بار هوایی دو وزن حقیقی و وزن حجمی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وزن حقیقی همان وزن بار است که با رفتن بار بر روی ترازو مشخص می‌شود.

وزن حجمی با توجه به ابعاد بار پس از بسته بندی و از طریق فرمولی که در بالا گفته شده مشخص می‌شود.

بین این دو وزن هر کدام که عدد بیشتری باشد، مبنای محاسبه وزن بار قرار می‌گیرد.

محاسبه وزن در بار دریایی

برای ارسال بسته به دبی به روش دریایی از دو کانتیر رایج ۲۰ فوتی و ۴۰ فوتی استفاده میشود که در تصویر پایین مشخصات کامل آنها آورده شده است.

ارسال بسته به دبی

برای خرده بار‌ها هم قسمتی از یک کانتینر در نظر گرفته می‌شود.

برای حمل و نقل دریایی به طور معمول از متر مکعب یا CBM استفاده می کنیم. در واقع CBM ابزاری برای رسیدن به یک عدد نظری است که حجم اشغال شده توسط بار را در کانتینر نشان می‌دهد.

فرمول CBM یک محاسبه ساده است – حجم این محصول از ضرب تعداد اقلام * طول * عرض * ارتفاع بدست می‌آید.اگر محموله شما دارای کارتن‌هایی با ابعاد مختلف است، فرمول را برای هر اندازه تکرار کرده و حجم‌ها را به دست می‌آوریم.

CBM یا متر مکعب = تعداد کارتن ها x طول x عرض x ارتفاع ( طول و عرض و ارتفاع بر حسب متر در نظر گرفته می‌شوند)

به طور تقریبی کانتینرهای کوچک ظرفیت بارگیری حدود۳۳/۲ متر مکعب و کانتینرهای بزرگ حدود ۶۷/۷ متر مکعب ظرفیت بارگیری دارند. ظرفیت بارگیری همان ماکزیمم ظرفیت مجاز برای ارسال بار ایمن است.

بیشتر بخوانید: حمل بار دریایی به دبی

نوع قرارداد (اینکوترمز)

حمل بار به دبی

اینکوترمز یا International Commercial Terms در واقع مجموعه ای از یک سری اصطلاحات تجاری است که در ارتباط با قوانین تجارت بین‌المللی وجود دارند. در اینکوترمز مواردی همچون شرایط حمل و ترخیص کالا، محل تحویل و ..مشخص می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به راهنمای جامع اینکوترمز ۲۰۲۰ مراجعه کنید.

هزینه گمرکی

هزینه پست از ایران به دبی

از عوامل مهم در هزینه ارسال بار به دبی، هزینه گمرکی است. توجه به این نکته ضروری است که گمرک دوبی بابت تعرفه و عوارض ورود کالا، مبلغی را از شما دریافت خواهد کرد. تعرفه گمرکی کالا بسته به نوع کالا داشته و هزینه گمرکی کالای شما بسته به تعرفه گمرکی و ارزش بار تعیین می‌گردد.

تنها در صورتی که گیرنده کالا درخواست دریافت بار خود را در Free Zone کرده باشد، باتوجه به قوانین کشورت امارات، هنگام ارسال بار به امارات، از پرداخت هزینه گمرکی معاف خواهد بود.

نوسانات نرخ ارز

یکی از مهمترین دغدهه ها در اعلام هزینه حمل، بحث نرخ ارز است. با توجه به نوسانات بازار ارز، و اینکه یک سری از هزینه‌ها به درهم پرداخت می شود ( که البته درهم تابع نرخ دلار است) شما می‌توانید مبلغ نهایی هزینه ارسال بار به دبی را در روز قرارداد پرداخت کنید.

برای اطلاع از قیمت به‌روز ارز و هزینه ارسال بار به دبی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

سایر خدمات در صورت لزوم (بسته بندی، انبار داری و …)

  • هنگام ارسال بار به دبی، برای محافظت از کالا، مهمترین موضوع بسته‌بندی مناسب است. در صورت درخواست، ما شما را به شرکت‌هایی معرفی می‌کنیم که کالای شما را به بهترین نحو ممکن بسته‌بندی می‌کنند. هزینه بسته بندی به نوع کالا و شکل بسته بندی دارد.
  • میزان و نرخ هزینه انبار‌داری بسته به مدت زمان توقف کالا و همچنین وزن کالا از روز ورود کالا به گمرک تا روز ترخیص آن محاسبه می‌گردد.

فرم درخواست

پس از مطالعه همه موارد بالا، به طور نسبی با عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارسال بار به دبی آشنا شدید.

اگر هنوز درباره هزینه حمل بار به دبی سوالی دارید و یا می‌خواهید به‌صورت لحظه‌ای و دقیق از هزینه ارسال بار خود به دبی مطلع شوید، می‌توانید در هر زمان فرم درخواست آنلاین ما را پر کرده تا کارشناسان ما در ایزی‌فریت در کوتاهترین زمان ممکن، هزینه تمام شده ارسال بار را به شما اطلاع دهند. و یا در صورت تمایل می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

ارسال بار به دبی ۲۰۲۳ از چه روش‌هایی صورت میگیرد؟

حمل بار به دبی به دو روش هوایی و دریایی صورت میگیرد.

هزینه‌های گمرکی هنگام حمل بار به دبی شامل چه مواردی میشود؟

گمرک دوبی بابت تعرفه و عوارض ورود کالا، مبلغی را از شما دریافت خواهد کرد. تعرفه گمرکی کالا بسته به نوع کالا داشته و هزینه گمرکی کالای شما بسته به تعرفه گمرکی و ارزش بار تعیین می‌گردد.

برای ارسال بار به دبی به روش دریایی از چه کانتینرهایی استفاده میشود؟

به این منظور از کانتینرهای ۲۰ فوتی و ۴۰ فوتی استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button