حمل هوایی باطری از چین

راهنمای حمل هوایی باطری از چین به ایران

5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از وسایلی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم مجهز به باطری هستند. باطری در لوازمی مانند کنترل تلوزیون و موبایل، تا سیستم‌های بزرگ صنعتی، مانند منابع تغذیه، بدون وقفه استفاده می‌شود. باتوجه به واردات بخشی از باطری مورد نیاز کشور از چین، حمل هوایی باطری از چین، یکی از گزینه‌‌های مورد توجه واردکنندگان، برای حمل باطری به ایران است.

باطری‌ جزو اقلام دارای کلاس خطر بالا می‌باشد، و حمل‌و‌نقل هوایی آن‌ تابع مقررات بین‌المللی ویژه‌ای است. شرکت ایزی فریت با توجه به تجارب زیاد در زمینه حمل باطری از چین و آشنایی با تمام این مقررات، می‌تواند باطری وارداتی شما را به‌صورت ایمن وارد کشور کند.

در این نوشته موارد زیر را بررسی کرده و به شما کمک می‌کنیم تا محموله باطری خود را بصورت ایمن با حداقل هزینه و کوتاه‌ترین زمان ممکن از چین به ایران حمل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارسال بار به چین می‌تونید به‌صورت رایگان با کارشناسان ما در ایزی فریت در ارتباط باشید.

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

دسترسی سریع به مطالب

با کلیک بر روی هر یک از موارد زیر، به‌صورت مستقیم به آن بخش هدایت می‌شوید.

حمل هوایی باطری از چین

شرکت ایزی فریت خدمات حمل هوایی باطری را از فرودگاه شنزن چین به فرودگاه امام خمینی تهران ارائه می‌دهد.

ما باطری‌های شما را از محل کارخانه جمع‌آوری کرده و با بررسی استانداردهای مناسب بسته‌بندی و حمل هوایی باطری و پس از انجام امور گمرکی در فرودگاه شنزن، آن‌ها را به فرودگاه امام خمینی تهران منتقل می‌کنیم.

امور گمرکی در فرودگاه امام خمینی به عهده خریدار است؛ ولی در صورت درخواست، شما را به شرکت‌های مجرب در زمینهٔ ترخیص بار معرفی می‌کنیم.

[مطلب مرتبط: ارسال بار هوایی از چین به ایران]

حمل هوایی باطری از چین

مدت زمان حمل باتری در هواپیما

مدت زمان حمل باتری از چین به ایران، به عواملی مانند شرکت‌های هواپیمایی حمل‌ونقل و محل کارخانهٔ تولید باطری بستگی دارد.

شرکت‌هایی که خدمات هوایی حمل بار از چین به ایران را انجام می‌دهند عبارتند از:

  • شرکت هواپیمایی ایران‌ایر
  • شرکت هواپیمایی ماهان
  • شرکت هواپیمایی قطرایرویز
  • شرکت هواپیمایی امارات‌ایرلاین
  • شرکت هواپیمایی ترکیش‌ایرلاین

باتوجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی داخلی، پرواز مستقیم از چین به ایران دارند، مدت زمان حمل بار با این شرکت‌‌ها معمولا بین ۲ تا ۳ روز طول می‌کشد.

شرکت‌های هواپیمایی خارجی از چین به ایران پرواز مستقیم ندارند و بار شما از چین به قطر یا امارات رفته و از آنجا به ایران منتقل می‌شود. مدت زمان ارسال باطری با این شرکت‌ها معمولا ۷ روز طول می‌کشد.

مطالب مرتبط: مدت زمان حمل بار از چین به ایران

هزینه حمل هوایی باطری از چین

باطری‌ها جزو کلاس ۹ اقلام خطرناک هستند. به‌دلیل پتانسیل بالای آتش‌سوزی و انفجار در حین حمل هوایی، شرکت‌های هواپیمایی باید تمهیدات ایمنی بالایی را در نظر بگیرند. به‌‌همین دلیل نیز هزینه حمل باطری از چین در مقایسه با هزینه حمل سایر اقلامی که جزو این کلاس خطر نیستند، بیشتر است.

هزینه حمل باطری‌ بر اساس نوع آن، تغییر می‌کند. برای محاسبه دقیق قیمت حمل باطری، به مشخصات زیر نیاز است:

  • نوع باطری (لیتیمی یونی، فلزی، سرب‌اسید و …)
  • حجم و وزن باطری
  • محل کارخانه تولیدی باطری
  • فردوگاهی که باطری از آنجا حمل می‌شود.
باتری هواپیمای مسافربری

هزینه حمل هوایی باطری با شرکت‌های هواپیمایی داخلی، به‌مراتب ارزان‌تر از شرکت‌های خارجی است. خوشبختانه باتوجه به فعالیت دو شرکت هواپیمایی معتبر داخلی در مسیر ایران به چین، مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

جهت اطلاع از دقیق از قیمت حمل هوایی باطری از چین، درخواست خود را در سایت ثبت کنید. مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از دریافت درخواست شما، قیمت را به شما اعلام می‌نمایند.

[مطلب مرتبط: هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران چگونه محاسبه می شود ؟]

خطرات حمل باتری در هواپیما

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، باطری‌ها به‌دلیل پنانسیل خطر بسیار بالا، مانند انفجارِ، آتش‌سوزی، نشت مواد اسیدی و … جز اقلام دارای کلاس خطر در نظر گرفته می‌شوند.

حمل و نقل اقلام دارای کلاس خطر، مقررات و دستورالعمل‌های بین‌المللی خاصی دارد. جهت حمل ایمن و جلوگیری از حادثه در حین حمل‌ونقل، رعایت این مقررات الزامی است.

بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۳۸ حادثه‌ی هوایی و فرودگاهی ثبت شده که علت آن باطری گزارش شده است. به‌ این دلیل سازمان IATA که یک سازمان بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی است، مقرراتی را جهت جلوگیری از این حوادث، وضع کرده است.

حمل باطری در هواپیما

این مقررات بسته به انواع باطری و حجم و وزن آن‌ها متفاوت است. رعایت این قوانین برای تمام شرکت‌های هواپیمایی جهت اطمینان از حمل ایمن باطری، الزامی است.

انواع باطری‌ها

باطری‌ها دارای انواع مختلفی هستند. انواع باطری‌های مورد استفاده در بخش‌های غیرصنعتی و صنعتی عبارتند از:

  • باطری‌‌های لیتیمی
  • باطری‌های سرب‌اسید
  • باطری‌های خشک
  • باطری‌های نیکل کادمیم
حمل هوایی باتری از چین

انواع باطری‌ها، محدود به موارد اشاره شده نیستند. ما در این مطلب حمل هوایی باطری‌های پرکاربرد را بررسی می‌کنیم.

مقررات حمل هوایی باطری

جهت حمل هوایی ایمن باطری و جلوگیری از حوادث در حین حمل، مقرراتی توسط سازمان IATA وضع شده است. این مقررات از سال ۲۰۱۶ به بعد حمل انواع باطری با هواپیماهای مسافربری را ممنوع کرده است.

حمل هوایی باطری با رعایت تمام مقررات تست و بسته‌بندی باطری‌ها، فقط توسط هواپیماهای باری مجاز است. در ادامه مقررات مربط به حمل انواع باطری‌ها را بررسی می‌کنیم.

حمل هوایی باطری‌های لیتیمی

باطری‌های لیتیمی از پرمصرف‌ترین باطری‌های در جهان هستند. این باطری‌های در لوازمی مانند لوازم زیر کاربرد دارند:

  • لپ‌تاپ
  • گوشی موبایل
  • ساعت
  • لوازم صنعتی شارژی مانند دریل شارژی
  • اسباب‌بازی‌ها
  • تجهیزات پزشکی
  • دستگاه‌های اندازه‌گیری

لوازمی که از باطری‌های لیتیمی استفاده می‌کنند محدود به این موارد نیستند. باطری‌های لیتیمی به دلیل انرژی زیادی که درون خود ذخیره دارند، می‌توانند به‌راحتی باعث انفجار و آتش‌سوزی شوند.

این باطری‌‌ها به دو نوع لیتیمی یونی و لیتیمی فلزی تقسیم می‌شوند. باطری‌های لیتیمی یونی، باطری‌های قابل شارژ و باطری‌های لیتیمی فلزی، از نوع غیرقابل شارژ هستند.

در حمل هوایی باطری‌های لیتیمی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

مطابق مقررات سازمان IATA در حین حمل هوایی باطری‌های لیتیمی، باید موارد زیر در نظر گرفته شوند.

  • حمل باطری‌های لیتیمی با هواپیمای مسافربری ممنوع است. این باطری‌ها باید از طریق هواپیمای باربری حمل شوند.
  • در صورتی که باطری‌ها از نوع قابل شارژ باشند، باید شارژ آنها زیر ۳۰% باشد.
  • بسته‌بندی این باطری‌ها باید به‌صورتی باشد که امکان اتصال کوتاه شدن وجود نداشته باشد. (اتصال قطب مثبت باطری به قطب منفی بوسیله یک شیء فلزی اتصال کوتاه گفته می‌شود که انرژی زیادی آزاد می‌کند و منجر به آتش‌سوزی و انفجار می‌شود.)
  • باید روی بسته بندی از علامت کلاس خطر ۹، علامت حمل فقط با هواپیمای باری و علامت هشدار خطر باطری نصب شود.

بسته بندی حمل هوایی باطری

سازمان IATA بسته‌بندی باطری‌های لیتیمی را با دستورالعمل‌های PI965 تا PI970‌ مشخص کرده است. این دستورالعمل‌‌ها نحوه بسته‌بندی باطری‌ها را بر اساس نوع باطری لیتیمی، ظرفیت باطری و حجم آن مشخص می‌کند.

حمل هوایی باطری‌‌های سرب‌اسید و نیکل‌کادمیم

این باطری‌‌ها نسبت به باطری‌‌های لیتیمی دارای خطر کمی بوده و در حین استفاده حاوی محلول‌های شیمیایی مانند اسیدسولفوریک و هیدروکسیدپتاسیم هستند.

مواد محلول استفاده شده در این باطری‌ها جزو اقلام خطرناک کلاس ۸ هستند و در حین حمل و نقل باید مقررات مربوط به کلاس ۸ برای آن‌ها رعایت شود.
این مقررات عبارتند از:

  • این باطری‌ها باید بدون محلول حمل شوند.
  • نحوه بسته این آن‌ها باید به‌صورتی باشد که امکان اتصال کوتاه وجود نداشته باشد.
  • این باطری‌‌ها باید در بسته‌های چوبی یا پلاستیکی مقاوم حمل شوند.
بسته بندی حمل هوایی باطری

جعبه مخصوص حمل باطری سرب‌اسید

سوالات متداول

مدت زمان حمل باطری از چین به ایران چقدر است؟

مدت زمان حمل باتری به عواملی مانند شرکت‌های هواپیمایی حمل‌ونقل و محل کارخانهٔ تولید باطری بستگی دارد و بین ۲ تا ۷ روز متغیر است.

هزینه حمل هوایی باطری چگونه محاسبه میشود؟

بخ‌صورت کلی هزینه حمل باطری، به دلیل اینکه باطری جزو اقلام دارای کلاس خطر محسوب میشود، نسبت به کالاهای دیگر بالاتر است. برای اطلاعات دقیق در مورد هزینه حمل باطری میتوانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ایزی فریت چگونه به حمل باطری از چین به ایران کمک میکند؟

ما باطری‌های شما را از کارخانه جمع‌آوری کرده و بعد از انجام امور گمرکی با بررسی استانداردهای مناسب بسته‌بندی و حمل هوایی باطری در فرودگاه شنزن، آن‌ها را به فرودگاه امام خمینی تهران منتقل می‌کنیم.

سخن پایانی

ما در این نوشته به بررسی نکات مهم برای حمل هوایی باطری از چین پرداختیم و سعی کردیم شما را با روش حمل هوایی باطری و مقررات مربوط به آن آشنا کنیم.

اگر قصد واردات و حمل هوایی باطری از چین را دارید، این کار را به شرکت ایزی فریت بسپارید. ما با آشنایی با تمام پیچ‌و‌خم این کار، با رعایت تمام مقررات حمل و بسته‌بندی باطری، محموله شما را بصورت ایمن به ایران حمل می‌کنیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با شمارهٔ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button