حمل باطری از چین

حمل باطری از چین دغدغه شماست؟

5/5 - (2 امتیاز)

احتمالا شما که در‌حال خواندن این مطلب هستید، قصد تجارت در زمینهٔ حمل باطری از چین را دارید. نگران نباشید ما در این مطلب به صورت کامل نکات مهم حمل باطری از چین به ایران را بررسی کرده و به همهٔ سوالاتتان در این زمینه پاسخ می‌دهیم.

مسئله اصلی در حمل باطری از چین، شرایط و قوانین مربوط به آن است.

انواع باطری ها جزو کالاهای پرمخاطره برای شیوه‌‌های مختلف حمل به‌ویژه حمل هوایی و دریایی است.
نیاز به دانستن شرایط و قوانین حمل باطری از چین برای پیشگیری از ایجاد خطر حادثه برای کالاهای واردتی و تحمل هزینه، الزامی است.

ما در شرکت ایزی‌فریت سعی داریم به شما کمک کنیم اطلاعات خود را در این زمینه تقویت کنید، تا با خیال آسوده بتوانید تجارت خود را انجام دهید.

ایزی‌فریت به واسطهٔ تجارب زیادی که زمینهٔ حمل‌و‌نقل بین‌المللی دارد و همچنین ارتباط با صدها شرکت حمل‌و‌نقل داخلی و خارجی، می‌تواند شما را به بهترین شرکت‌های حمل و نقلی معرفی کند تا بار خود را به راحتی ارسال کنید.

شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر، به‌صورت رایگان، با کارشناسان ما در ایزی فریت در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود در رابطه با حمل باتری از چین را دریافت کنید.

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

در این مقاله به بررسی موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

برای کارهای گمرک در زمینه حمل باطری از چین به چه مدارکی لازم داریم؟

بیایید صحبتمان را با اسناد لازم برای ترخیص باطری از گمرک در حمل باطری از چین شروع کنیم.

مدارك گمركي كه لازم است برای ترخیص بار از گمرک تهيه كنيد، كاملا به نوع حمل و نقل كالاي شما بستگی دارد.
شما يا فريت فورواردر شما، براي حمل باطری از چین مي‌توانيد حمل بار از طريق كارگو و يا حمل کالا با كشتي را انتخاب كنيد. پیش‌تر در مقاله‌های جداگانه به بررسی این دو نوع ارسال کالا از چین پرداخته‌ایم که می‌توانید آن‌ها را در پایین مطالعه کنید.

حمل بار هوایی از چین به ایران

حمل دریایی بار از چین

حمل باطري از طريق كارگو

مدارک لازم جهت ترخیص کالا در گمرک ایران به صورت ذیل است:

  • پروفورما
  • پکینگ لیست
  • گواهی مبدا
  • ترخیصیه
  • قبض انبار
  • بارنامه
  • بیمه نامه
  • کد ثبت سفارش
  • کارت بازرگانی
  • MSDS
  • لیبل UN ویژه هر نوع از باطری‌ها

[ بیشتر بخوانید: حمل کارگو از چین ]

حمل باطری از طریق حمل دریایی

اگر تصمیم دارید، حجم بالایی از باطری را از چین به ایران وارد کنید، بهترین گزینه حمل باطری از چین برای شما حمل از طریق کشتی است.
درمورد مدارک لازم برای گمرک، حواستان باشد در کنار سایر مدارک لازم، شما نیازمند این هستید که برگه MSDS را حتما به همراه داشته باشید.
درتوضیحات بعدی به ‌طور کامل درمورد برگه MSDS صحبت می‌کنیم. نبود این برگه ممکن است روند کار را برای شما طولانی و سخت‌تر کند.

مدارک لازم برای حمل باتری از چین از طریق دریایی بدین صورت است:

  1. گواهی مبدا
  2. بارنامه
  3. فاکتور اصلی
  4. کارت مجوز عمومی
  5. کارت بازرگانی
  6. مجوز واردات
  7. MSDS
  8. لیبل های امنیتی

باطری‌هارا برچه اساس برای حمل از چین بسته بندی کنیم؟

برای اینکه حمل باطری از چین به درست‌ترین روش و بدون اشتباه صورت گیرد، نیازمندیم که مراحل مختلف ذیل را بررسی کرده و به طور دقیق آن‌ها را رعایت کنیم.
یک سری عواملی وجود دارند که بر نحوه بسته‌بندی ما تاثیر می‌گذارند، باما همراه باشید تا ببینیم این عوامل تعیین‌کننده چه چیزهایی هستند.

عامل ۱: باطری های لیتیوم شما در چه وضعیتی هستند؟

  1. نمونه اولیه باطری
    دراین مورد بهتر است به تست UN38.3 بسیار توجه کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتابچه مربوط به این تست را مطالعه کنید تا اطمینان یابید که کالای شما سالم است.
    برای این مورد، بسته‌بندی باید سخت‌ و محکم‌ باشد. به‌طور مثال از مقواهای چندلایه و جعبه‌های چوبی استفاده کنید.
  2. باطری رشته ای
    این نوع باطری‌ها، باطری‌هایی هستند که برای استفاده و حمل و نقل آزمایش شده‌اند، مشکلی ندارند و برای استفاده مصرف‌کنندگان به میزان انبوه تولید شده‌اند.
    برای این نوع از باطری‌ها کافی است طبق الزامات سازمان ملل برچسب UN38.3 روی بسته‌بندی خورده شود.
  3. ضایعات
    لیتیوم یون ضایعاتی، باطری‌هایی هستند که در پایان چرخه عمر خود قرار دارند. اصولا این باطری‌ها را برای ارسال در محل دفع بسته بندی و حمل‌و‌نقل می‌کنند.
    ضایعات اجازه ندارند توسط سازمان هوایی حمل شوند؛ مگر اینکه تاییدیه آژانس هوایی کشور مبدا وجود داشته باشد.
    این نوع ضایعات نیازمند بسته بندی های ویژه‌ای هستند.
  • آسیب دیده یا معیوب
    اگر باطری لیتیوم یون معیوب یا آسیب دیده باشد، هیچ شانسی برای حمل با هواپیما ندارد.
    خودتان بهتر می‌دانید که هرکدام از این موارد اگر ایجاد آتش‌سوزی کند، چه فاجعه‌ای به وجود می‌آید!
    در مورد برخی از باطری‌ها که تعیین وضعیتشان ممکن نیست، باید بگوییم که همواره به عنوان باطری‌معیوب تلقی می‌شود.

عامل دوم: وزن باطری لیتیوم یون

عامل دوم وزن باطری است. هرچه وزن بیشتر باشد، نیازمندی آن به بسته بندی محکم و قوی‌تر الزامی‌تر است.
همچنین زمانی که قرار است چند باطری را باهم بسته‌بندی کنید، حواستان به وزن آن باشد.

کلا دو مورد در این‌باره وجود دارد:

اول اینکه در ابتدا باطری باید دربرابر اتصال کوتاه محافظت شود. به همین دلیل بسته‌بندی نباید به گونه ‌ای باشد که باعث گرم شدن باطر‌ی‌ها و ایجاد آتش‌سوزی شود. بنابرین همیشه وزن کنترل می‌شود.
دوما باطری نباید درون بسته‌بندی حرکت کند؛ در نتیجه مراحل بسته‌‌بندی باید به صورت دقیق و ایمن انجام شود.

عامل سوم: نحوه حمل و نقل باطری

مورد آخر مربوط به بسته‌بندی کالا باتوجه به نوع حمل آن است.
در این عامل شما باید باتوجه به نوع حمل باطری از چین، یک سری ضوابط و قوانین را در حمل رعایت کنید.
برای اینکه بیشتر با این قوانین آشنا شوید، در ادامه آن‌ها را تحت عناوین IMDG و IATA به طور کامل توضیح داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم مطالب مربوط را به دقت مطالعه کنید.

برای اینکه تجارت قوی‌تر و آسان‌تری را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم همیشه سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه محصول انتخابی خود کامل کنید.
ما این مسیر را برای شما آسان کرده ایم؛ برای تقویت اطلاعات خود درمورد انواع باطری و نحوه حمل باطری از چین در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

انواع باطری‌ها

خب بیائید یک تقسیم‌بندی درست و حسابی برای انواع باطری‌ها در نظر بگیریم.


اگر بخواهیم باطری‌ها را به‌صورت ساده تقسیم بندی کنیم، شامل دونوع می‌شوند»
۱٫ باطری‌های غیر قابل شارژ
۲٫ باطری‌های شارژی

حمل باطری از چین

باطری های غیر قابل شارژ

باطری‌های غیر قابل شارژ را “باطری‌های فلزی لیتیوم ” نیز می‌گویند.
این باطری‌ها شامل اجزای فلز لیتیوم هستند. یعنی از آند و کاتد تشکیل شده‌اند. از این باطری‌ها که اصطلاحا به آن‌ها ” باطری‌های اولیه ” هم گفته می‌شود، اصولا برای تامین انرژی در دستگاه‌هایی مثل چراغ قوه، اسباب‌بازی های برقی کوچک، ساعت ها و موارد دیگر استفاده می‌شود.
جالب است این نکته را درمورد واردات باطری از چین بدانید که تامین‌کنندگان چینی به این نوع باطری‌ها، باطریLED یا ساده هم می‌گویند.

باطری‌های اولیه، خودشان به چند نوع هستند:

  • باطری‌های روی‌کربن
  • باطری‌های الکالین
  • باطری‌های لیتیومی
  • باطری‌های روی‌هوا
  • باطری‌های نقره اسید

باطری‌های شارژی

به این نوع از باطری‌ها، “باطری ثانویه ” هم می‌گویند و می‌‌شود بارها و بارها از آن‌ها استفاده کرد.

این باطری‌های شارژی انرژی را داخل خودشان ذخیره می‌کنند.
اصولا این باطری با عنوان باطری” یون‌لیتیوم” شناخته می‌شود و از آن بیشتر در ذخیره انرژی خورشیدی، باطری ماشین و همچنین تلفن همراه، لپ‌تاپ، ساعت‌های مچی دیجیتالی، پاور بانک و دیگر وسایل برقی بی‌ سیم استفاده می‌شود.

انواع باطری‌های شارژی شامل موارد ذیل است:

  • سرب-اسید
  • لیتیوم-یون (Li-ion)
  • نیکل-هیدرید فلز (Ni-MH)
  • نیکل-کادمیوم (Ni-Cd)

کلاس خطر چیست و آیا باطری‌ها شامل آن می شوند؟

کلاس خطر، سطح یا رتبه‌ی مخاطره آمیز بودن یک شی،، ماده یا وسیله است که می‌تواند باعث به‌خطر انداختن امنیت محیط یا زیست محیط شود.

خب تا اینجا قطعا به این موضوع فکر کرده‌اید که این تعداد این مواد زیاد است و ما چطور باید متوجه شویم که سطح مخاطره‌ی کالاهای مختلف به ویژه باطری‌ برای حمل از چین به ایران چه میزان است؟!
در اینجا ما لیستی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا کلاس خطر این‌گونه از مواد را بشناسید:

کلاس یک: مواد منفجره

این مواد شامل مهمات انفجاری، مواد اولیه انفجار، مواد و لوازم آتش بازی، فیوز، موشک، هواگیر کیسه هوا و… هستند.
این مواد در حمل بار هوایی و دریایی، با کوچک ترین اشتباه خود، زمینه ساز یک انفجار فجیع و پرمخاطره خواهند بود.

کلاس ۲: انواع گازها

در این سطح گاز‌های مختلف و وسایل محتوی گاز قرار می‌گیرند. دلیل این امر هم این است که گازها در برخورد با اکسیژن واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند سمی باشد.

از انواع کالاهای این بخش می‌توان به: کپسول‌های آتش‌نشانی، گازهای حشره‌کش، فندک، گازهای نفتی، بوتان، پروپان، متان، هوای فشرده و… اشاره کرد.

کلاس۳: مایعات قابل اشتعال

باید حواسمان بیشتر به مایعات و جامدات باشد! می‌پرسید چرا؟
به این دلیل که برخی از انواع مایعات قابل اشتعال، برای شعله‌ور شدن نیاز به دمای کمتری نسبت به بقیه انواع دارند.
شما باید دقت کنید حتی میزان دمایی که زمان حمل دریایی شکل می‌گیرد هم میتواند مخاطره‌آمیز باشد و یک آتش‌سوزی بزرگ را ایجاد کند.

این مایعات به عنوان مثال شامل: عطرها، قطران زغال سنگ، سموم دفع آفات، رزین، چسب، انواع سوخت مایع، رنگ و … است.

حمل باتری از چین

کلاس۴: جامدات قابل اشتعال

جامدات سولفید ‌درظاهر آزاری ندارند، اما امان از زمانی که با آب برخورد داشته باشند، آن وقت است که می‌بینید چه شور و غوغایی به پا می‌کنند!
در حمل دریایی از چین باید حواستان به این مورد باشد.
برخی دیگرشان که می‌توانند به خودی خود با هوا تماس نشان داده و واکنش ایجاد کنند! این یعنی شعله، گرما و انفجار!!!

جامدات کلاس چهار شامل: کافور، کربن، کپرا، کیک بذر، الیاف روغنی، فسفر، گوگرد، نفتالین، متالدئید، اسفنج آهن، فلزات قلیایی و… است.

کلاس۵: اکسید کننده ها

اکسیدکننده‌ها همان مجلس گرم‌کن‌ها هستند!
اکسیدکننده ها موادی هستند که معمولا با ایجاد و تولید اکسیژن باعث ایجاد آتش‌سوزی می‌شوند.
بله، درست است به تنهایی ایجاد احتراق نمی‌کنند ولی اکسیژن‌های حاصل از واکنش شیمیایی آنها برای کالاهای حساس دیگر بلای خانمان‌سوز است.

اکسیدهای کلاس پنج هم شامل: کلر، نیترات، ژنراتورهای اکسیژن شیمیایی، پرسولفات، آب اکسیژنه و… می‌شوند.

کلاس۶: مواد سمی و عفونی

همان‌طور که از اسم این سطح مشخص است شامل مواد سمی و عفونی که برای سلامتی انسان، حیوانات و به طور کل محیط زیست مضر است و ایجاد آلودگی، بیماری و مرگ می کنند می‌شود.

این مواد شامل: نمونه‌های پزشکی، سموم دفع آفات، مواد گاز اشک‌آور، اسیدها و…. است.

کلاس۷: مواد رادیو اکتیو

رادیو اکتیو‌ها موادی هستند که هسته‌های ناپایدار دارند و در هنگامی که در معرض فاسد شدن قرار دارند، از خود اشعه‌هایی یونیزه شده ساطع می‌کنند.

مواد پرمخاطره‌ی کلاس هفت شامل موارد ذیل هستند:
سنگ معدن رادیواکتیو، کیک زرد، چگالی سنج، اورانیوم غنی شده و…

کلاس۸: مواد فاسد‌کننده

این نوع از کالاها، دارای ماده‌ی خورنده است. این یعنی وقتی بافت زنده با این‌ مواد تماس پیدا کند، آسیب می‌بیند.
درمورد حمل و نقل این نوع کالاها باید به دقت عمل شود. اگر مواد فاسدکننده نشتی بدهند، باعث تخریب کالاهای اطراف خودشان می‌شوند.

مواد کلاس هشت شامل: محلول های اسید، باطری و مایع باطری، رنگ، آمین ها، کلرید، اسد سولفوریک و… است.

کلاس۹: دیگر کالاهای خطرناک

این نوع از کالاها در دیگر دسته‌های فوق که توضیح داده شد جای نمی‌گیرند اما در حمل و نقل ایجاد مخاطره می‌کنند.
موادی نظیر: یخ خشک، باطری لیتیوم یونی، باطری فلزی لیتیوم، تجهیزات باطری، وسایل نقلیه باطری، ماده مغناطیسی، کیت های شیمیایی و…

بله، بالاخره متوجه شدیم که انواع باطری ها در کدام سطح از مخاطره آمیز بودن، قرار دارند.
درست است که کلاس خطر باطری‌ها در سطح نهم قرار دارد، اما باید توجه کنید که در حمل باطری از چین، شما باید تمام ضوابط مربوط به بسته‌بندی و مراقبت های ویژه حمل را انجام دهید.

برای اینکه بتوانید مجوز حمل باطری از چین، حال چه به‌صورت دریایی و چه هوایی را دریافت کنید، به اطلاعات ذیل نیازمندید.
همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان ما به ‌صورت رایگان در ارتباط باشید.

۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴

برگه MSDS چیست و در حمل باطری از چین چه تاثیری دارد؟

به عنوان یک تاجر یا بازرگان بهتر است برای حمل باطری از چین بهتر این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

شاید قبلا هم اسم این برگه را شنیده باشید. MSDS مخفف عبارت “Material Safety Data Sheet “است.

برگه ” اطلاعات ایمنی مواد” دفترچه اطلاعات فنی است که درمورد ماهیت آن ماده‌ای که ما قرار است از آن استفاده کنیم، ایمنی های مربوط به کار باآن ماده، اطلاعات بهداشتی، مخاطره‌های پیش رو درصورت ایجاد حادثه و چگونگی مقابله با رخداد اطلاعات کاملی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

برای واردات باطری از چین به ایران و حمل آن به صورت هوایی و دریایی، لازم است حتما این برگه به همراه کالاها تهیه شود.
شما حین تحویل کالاها، نیاز است از تولیدکنندگان درخواست کنید که اقدام به تهیه‌ٔ برگه MSDS کنند.
اگر بر سر تهیه این برگه به توافق نرسیدید، شما نیز به عنوان توزیع کننده آن محصولات، فروشنده یا مدیرارشد سازمان، مسئول تهیه و الصاق برگه، همراه کالاها هستید.

حال بیایید درمورد فرمت استاندارد این برگه که به SDS هم شناخته می‌شود صحبت کنیم.
برگه MSDS دارای یک فرمت ۱۶ قسمته است. البته باتوجه به نیاز و صلاح‌دید کارشناسان بهداشت و ایمنی، اجزای این فرمت می‌تواند کم یا زیاد شود.


اجزای ۱۶ قسمت MSDS:

  • اطلاعات هویتی محصول
  • خطرات محصول
  • ترکیبات محصول
  • کمک های اولیه
  • راهنمای مربوط به خطرات آتش سوزی و اطفاء آن
  • اطلاعات واکنش پذیری در صورت انتشار در محیط
  • شیوه صحیح حمل ونقل و همچنین انبارداری محصول
  • روش‌های مهار کردن محیطی در صورت سرایت و همچنین حفاظت فردی
  • ماهیت فیزیکی و شیمیایی
  • پایداری و واکنش‌پذیری
  • اطلاعات سم شناسی
  • اطلاعات اکولوژیکی
  • اطلاعات مربوط به مدیریت پسماند و دفع صحیح آن
  • اطلاعات مربوط به روش صحیح حمل و نقل
  • اطلاعات قانونی
  • ملاحظات
حمل کالا از چین

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این برگه اطلاعات مربوط به روش حمل صحیح کالا را نیز شامل می‌شود.
برای حمل باطری از چین، با استفاده از MSDS، شما و شرکت فریت فورواردرتان قادر خواهید بود با تضمین ایمنی بیشتری برای کالاها؛ آن‌ها را منتقل کنید.


برای درک بهتر از این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوط به برگه‌ٔ MSDS را مطالعه کنید.
اما هنوز قوانین وضوابط دیگری وجود دارند که باتوجه به نوع حمل ونقل، سازمان های مختلف به تدوین آن پرداخته اند.
در ادامه با ایزی فریت همراه باشید؛ ما اطلاعات مفیدی را برای شما به اشتراک گذاشته ایم.

IMDG را مطالعه کنیم

حمل باطری از چین به ایران

IMDG را می‌توانیم این‌گونه معرفی کنیم:

مجموعه مقرراتی است که توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی(IMO) تدوین شده است و جزئیات مربوط به بسته بندی، نشانه گذاری، انبارداری و الزامات دیگر را ارائه می دهد .

IMDG مخفف عبارت International material dangrous goods code است؛ که این یعنی قوانین دریانوردی درمورد کالاهای خطرناک.

اگر تصمیم دارید برای حمل باطری ازچین، راه دریایی را انتخاب کنید یا به علت داشتن باطری های معیوب نمی‌توانید از طریق هوایی اقدام کنید،لازم است حتما این راهنما را مطالعه کنید.

سازمان IATA چیست؟

IATA یک انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی است ، یک سازمان تجارت جهانی که استانداردهای تجاری را تدوین می کند.
همچنین مقررات مربوط به کالاهای خطرناک از جمله استانداردهای حمل و نقل هوایی کالاهای خطرناک را نیز صادر می کند.

قوانین و مقررات این سند، یک طرح جامع و کلی برای حمل و نقل هوایی است که یک چهارچوب را دراختیار شرکت های هواپیمایی در سطح جهان قرار می‌دهد.

این قوانین شامل لیبل‎‌های مربوط به کالا های خاص و نوع بسته بندی هم می‌شود.
IATA کسب‌وکارهارا ملزم می‌کند که برای حمل‌ونقل باید تست UN38.3 که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شودرا پشت سر بگذارند.

UN38.3 چیست و به چه کار ما می آید؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، از آنجایی که باطری‌ها دارای کلاس خطر شماره ۹ هستند، حساسیت حمل و نقل آن‌ها بالا است.

در این راستا سازمان ملل یک سری آزمایش‌های مختلف را درنظر گرفته است که تولیدکنندگان و خریداران باطری ملزم به انجام آن‌ها هستند. درنتیجه برای حمل باطری از چین لازم است این تست را برای کالاهای وارداتی خود انجام دهید.

می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات کامل “دفترچه راهنمای آزمون‌ها و معیارهای سازمان ملل” را مطالعه کنید.

هدف از UN 38.3 تعیین یک استاندارد بین المللی است که ایمنی هنگام حمل باتری های لیتیوم را ، از طریق هوا ، دریا یا زمین را تضمین می کند.


این تست، الزامات ایمنی ذیل را شامل می‌شود:

  • شبیه سازی ارتفاع (همه انواع باطری)
  • تست حرارتی (همه انواع باطری)
  • تست لرزش (همه انواع باطری)
  • تست شوک دهی (همه انواع باطری)
  • تست اتصال کوتاه خارجی (همه انواع باطری)
  • تست ضربه (همه انواع باطری)
  • تست اضافه بار (پیل اولیه و پیل ثانویه)
  • تست تخلیه ناگهانی (پیل اولیه و پیل ثانویه)
  • تست شارژ بیش ازحد (پیل ثانویه)

انواع باطری‌ها دارای UN های مختلفی به شرح ذیل هستند:

  • باطری فلزی لیتیوم (UN3090)
  • باطری های یون لیتیوم که در داخل تجهیزات یا در کنار تجهیزات به صورت جداگانه بسته‌بندی شده است(UN3480)
  • باطری های فلزی لیتیوم موجود در تجهیزات(UN3091)
  • باطری فلزی لیتیوم بسته بندی شده همراه با تجهیزات(UN3091)
  • باطری های یون لیتیوم موجود در تجهیزات(UN3481)
  • باطری های یون لیتیوم بسته بندی شده همراه با تجهیزات(UN3481)

دو روش برای تهیه گزارش این آزمایش دارید:

۱٫ از طریق تامین کنندگان و تولیدکنندگان کالاهایتان

بله، بهترین راه شاید این به نظر برسد که گزارش این آزمایش را از تولیدکنندگان خود مطالبه کنید. اما این درصورتی ممکن است که از قبل تولیدکنندگان این گزارش را برای کالاها تهیه کرده‌باشند.

در حقیقت باید به شما بگوییم که اکثر تامین‌کنندگان چینی گزارش آزمایش UN38.3 را که توسط شرکت‌های معتبر آزمایشگاهی صادر می‌شود را کسب نمی‌کنند!

این موضوع، نکته مهمی در انتخاب و روند تایید تامین کنندگان باطری است. می‌پرسید چرا؟

جواب آن بسیار آسان است.
اگر شما تولیدکنندگان خود را در همان وهله اول ملزم به تهیه و کسب گزارش آزمایشUN38.3 کنید، هزینه های حمل باطری از چین برای شما بسیار به‌صرفه خواهدبود.

۲٫تهیه گزارش آزمایشUN38.3 از یک شرکت معتبر آزمایشگاهی

راه دوم پیش روی شما تحت شرایط عدم پذیرش تولیدکننده به تهیه گزارش این است که خودتان دست به کار شوید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک شرکت معتبر آزمایشگاهی پیداکنید و نمونه‌ای از باطری‌های تهیه شده را برای تست ارائه دهید.

پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب لابراتوار دقت عمل خوبی را به‌خرج دهید و برای انجام تست UN38.3، آزمایشگاه‌های معمولی و محلی که به‌طور مثال توسط تولیدکننده معرفی شدند را انتخاب نکنید.

دلیل آن هم این است که ممکن است نتیجه تست بی ارزش تلقی شود و در مسیر حمل باطری از چین به مشکلات متعددی برخورد کنید.

از طرفی وقتی خودتان با یک آزمایشگاه معتبر تماس می‌گیرید، متوجه می‌شوید روند آزمایش به چه صورت است و مدیریت این روند را خود به‌عهده می‌گیرید. در نتیجه گزارش آزمایش به نام شرکت خودتان ثبت خواهد شد و این تست به نام تامین کننده نخواهدبود که بتواند برای مشتریان بعدی خود نیز از آن بهره ببرد.

پس لطفا در این زمینه دقت عمل بسیاری به خرج دهید.
در انتها به شما برچسب‌هایی تحویل داده می‌شود که باید به عنوان کدUN38.3 بر روی بسته بندی کالاها، مانند شکل زیر، الصاق شود.

حمل باطری از چین

سوالات متداول

برای حمل باطری از چین به ایران به چه مدارکی نیاز است؟

در ابتدا باید مشخص کنید میخواهید ارسال بار از طریق کشتی باشد یا کارگو. هرکدام از این ۲ روش به مدارک خاصی نیاز دارد که در این مقاله آنها را به تفکیک بررسی کرده‌ایم.

عوامل مهم در بسته بندی باطری برای حمل از چین به ایران چه چیزهایی است؟

وضعیت باطری، وزن باطری و نحوه حمل آن

کلاس خطر چیست؟ آیا باطری نیز در رده کالاهایی با این ویژگی قرار میگیرد.

کلاس خطر درواقع سطح مخاطره آمیز بودن یک شی، یا ماده است که می‌تواند باعث به‌خطر انداختن امنیت محیط شود.
باطری نیز در سطح کلاس خطر ۹ در قرار دارد.

سخن آخر

در مطالب بالا سعی کردیم مطالب کلی و اساسی را در ارتباط با حمل باطری از چین برایتان شرح دهیم. شرکت ایزی فریت علاقه مند است، شما را برای حمل باطری از چین بیشتر همیاری کند و پاسخگوی سوالاتتان باشد.

برای مشاوره در این زمینه می‌توانید با شمارهٔ ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید و یا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button