حمل خرده بار به ترکیه

حمل خرده بار به ترکیه با اطمینان خاطر

5/5 - (2 امتیاز)

ترکیه همسایه غربی ایران، کشوری است که روابط تجاری و فرهنگی گسترده‌ای با کشورمان دارد. سالانه مسافران زیادی جهت اقامت دا‌ئم یا تحصیل به ترکیه سفر می‌کنند. بیشتر این مسافران اقدام به حمل لوازم و اثاثیه منزل خود می‌کنند. حمل خرده بار به ترکیه و همچنین حمل خرده بار از ترکیه از خدمات شرکت ایزی فریت برای حمل این لوازم به ترکیه است.

تجار ایرانی نیز صادرات زیادی به ترکیه دارند. بیشتر کالاهای صادراتی ایران به ترکیه را سنگ‌های قیمتی، مواد پلاستیکی، سوخت‌‌های معدنی‌، مس، روی، کود و آلومینیوم تشکیل می‌دهند.

صادر کننده‌ها قبل از صادر کردن، بخشی از این اقلام را به‌عنوان نمونه در قالب خرده بار به ترکیه ارسال می‌کنند.

شما برای اطمینان خاطر از ارسال خرده بار خود، در سریع‌ترین زمان ممکن و تحویل سالم آن در مقصد، نیاز به شرکت حمل‌ونقلی دارید که تجارت زیادی در این زمینه داشته باشد.

شرکت ایزی فریت به پشتوانه این تجارت و رضایت مشتریان قبلی، آماده است تا بهترین خدمات حمل خرده‌ بار به ترکیه را به شما ارائه نماید.

ما در این نوشته نحوه حمل خرده بار به ترکیه را بررسی می‌کنیم و شما را با مراحل ارسال خرده بار به ترکیه آشنا کرده و به سوال‌های زیر جواب می‌دهیم:

خرده بار چیست؟ به چه بارهایی خرده بار می‌گوییم؟

اصطلاح خرده بار بیشتر در حمل دریایی و زمینی مطرح می‌شود. در حمل خرده بار به ترکیه از مسیر زمینی دو نوع حمل بار وجود دارد:

  • حمل فول تراک
  • حمل خرده بار یا گروپاژ

بیشتر بخوانید: حمل زمینی به ترکیه

در حمل فول تراک، یک کامیون به‌صورت دربست اجاره می‌شود و بارهای یک صادر کننده یا کسی که قصد ارسال اثاثیه منزل و لوازم شخصی را دارد، توسط آن به ترکیه ارسال می‌شود.

در حمل خرده بار به دلیل کم بودن مقدار بار، ارسال آن با یک کانتینر مقرون‌به‌صرفه نیست. به‌‌همین دلیل بارهای صادرکننده‌ها یا مسافران مختلف، به‌صورت اشتراکی توسط یک کامیون حمل می‌شود.

ارسال خرده بار به استامبول

ارسال خرده بار دارای معایبی نیز است. به‌عنوان مثال در صورتی که یکی از بارها نیاز به اخذ مجوز استاندارد داشته باشد، ترخیص کلیه بارها تا زمان اخذ مجوز استاندارد، امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین بار شما ممکن است در کنار بارهای دیگر آسیب ببیند.

حمل خرده بار به ترکیه برای اقلامی مانند:

  • اقلام نمایشگاهی بین دو کشور
  • کالاهای تجاری که به‌صورت نمونه ارسال می‌شود.
  • اثاثیه منزل و لوازم شخصی
  • صادرات در حجم محدود

انجام می شود.

تنها روش حمل خرده بار به ترکیه از طریق ارسال زمینی نیست. شما می‌توانید بار خود را از طریق هوایی نیز به ترکیه ارسال نمایید.

[مطلب مرتبط: ارسال بار به ترکیه با هواپیما]

روش‌های ارسال خرده بار به ترکیه چیست؟

روش‌های معمول ارسال خرده بار به ترکیه ارسال هوایی و ارسال زمینی است. از ارسال ریلی به‌ندرت برای ارسال خرده بار استفاده می‌شود. در ادامه روش هوایی و زمینی را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: حمل بار با قطار به ترکیه

حمل خرده بار به ترکیه از مسیر هوایی

رایج‌ترین روش حمل خرده بار به ترکیه از مسیر هوایی است. در صورتی که مقدار بار ارسالی کم و زمان ارسال دارای اهمیت بالایی باشد، ارسال هوایی، انتخاب مناسبی است.

در صورتی که مقدار بار کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم باشد، بهتر است که بار از مسیر هوایی ارسال شود. ارسال بارهای کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم از طریق زمینی باعث می‌شود که کامیون‌ توقف‌های زیادی در طول مسیر برای تخلیه بار ارسال کنندگان مختلف داشته باشد و همین مسئله ممکن است باعث شود بار آسیب ببیند.

حمل خرده بار ترکیه با هواپیما

ارسال خرده بار به ترکیه با هواپیما، از فرودگاه امام خمینی تهران، به فرودگاه‌ شهرهای استانبول، آنتالیا و آنکارا در ترکیه انجام می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فقط به شهر استانبول پرواز دارند. پروازهای شهر آنتالیا و آنکارا توسط شرکت‌های هواپیمایی قطر و امارات انجام می‌شود؛ که قیمت بالاتری دارند.

مدت زمان ارسال خرده بار ترکیه از مسیر هوایی معمولا ۲ روز طول می‌کشد.

ارسال خرده بار به ترکیه از راه زمینی

ارسال خرده بار به ترکیه از مسیر زمینی، از گزینه‌های پیش روی صادرکننده‌ها و مسافران به ترکیه است. در صورت که مقدار بار زیاد باشد و زمان دارای اهمیت کمتری باشد، ارسال زمینی خرده ‌بار انتخاب بهتری است.

حمل خرده بار به ترکیه، بوسیله انوع کامیون‌ها مانند (کمرشکن، چادری، کفی، تیغه، تک، جفت، یخچالی و…،) انجام می‌شود. در صورتی که لوازم ارسالی، فاسد شدنی باشند، از کانتینرهای یخچالی استفاده می‌شود.

حمل بار به ترکیه

ارسال زمینی خرده بار می‌تواند از طریق سه گمرک مهم در مرز غربی ایران ترکیه، شامل گمرک بازرگان، گمرک سرو و گمرک رازی انجام ‌شود. تجار و مسافران می‌توانند از طریق یکی از این گمرکات، که هر سه در استان آذربایجان‌غربی قرار دارند، خرده بار خود را به ترکیه ارسال کنند.

حمل زمینی خرده بار ترکیه به بیشتر شهرهای این کشور، از جمله شهرهای مهم زیر انجام می‌شود:

  • ازمير 
  •  استانبول 
  • آلانيا 
  • وان 
  • بورسا 
  • آدانا 
  • آنتاليا 
  • قيصريه

مدت زمان ارسال بار زمینی به ترکیه برای حمل فول تراک، بین ۵ تا ۷ روز است. ولی این زمان برای ارسال خرده بار طولانی‌تر است.

برای ارسال خرده ممکن است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار، یک کامیون در نظر گرفته شود. که باعث می‌شود ارسال خرده بار، گاهی بین دو هفته تا یک‌ ماه طول بکشد.

مراحل حمل خرده بار به ترکیه

مراحل ارسال خرده بار ترکیه عبارت است از:

  1. بسته‌بندی کلیه لوازم و بار توسط مشتری یا توسط شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند.
  2. تهیه لیست بسته‌بندی از بار در حین بسته‌بندی (این لیست به رویت گمرک مبدا و مقصد می‌رسد)
  3. در صورتی که از جعبه‌ها و پالت‌های چوبی که از چوب خام ساخته شده‌اند، در بسته‌بندی بار استفاده شود، این جعبه‌ها و پالت‌ها باید توسط شرکت‌های معتبر سمپاشی شده و گواهی سمپاشی دریافت کنند. در غیر این صورت، بار در مقصد، قرنطینه یا معدوم می‌شود.
  4. در صورت ارسال بار زمینی، انتخاب کامیون مناسب و بارگیری و انتقال بار به گمرک
  5. انجام تشریفات گمرکی در مبدا
  6. صدور بیمه نامه در صورت نیاز
  7. صدور بارنامه و ارسال بار به ترکیه
  8. ترخیص و تحویل بار در گمرک مقصد

بیشتر بخوانید: هزینه ترخیص کالا از گمرک ترکیه

هزینه حمل خرده بار از ایران به ترکیه چقدر است؟

هزینه حمل خرده بار ترکیه، به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه ارسال خرده بار به ترکیه از مسیر هوایی، در مقایسه با مسیر زمینی بیشتر است.

نحوه محاسبه هزینه در ارسال زمینی و هوایی متفاوت است. در ادامه عوامل تاثیرگذار در هزینه حمل خرده بار به ترکیه را از مسیرهای هوایی و زمینی بررسی می‌کنیم.

هزینه‌ی حمل خرده بار به ترکیه

هزینه حمل خرده بار ترکیه از مسیر هوایی

عوامل موثر در حمل بار هوایی عبارتند از:

  • وزن
  • حجم
  • مقصد
  • نوع بار از نظر کلاس خطر
  • هزینه‌ی بیمه
  • هزینه‌های گمرکی

وزن بار

مهمترین عامل تعیین کننده هزینه‌ی حمل خرده بار ترکیه، وزن بار است. هزینه ارسال خرده بار به ترکیه در وزن‌های مختلف، متفاوت است. هر چقدر وزن بار بیشتر باشد هزینه به ازای هر کیلوگرم بار کاهش می‌یابد.

به‌طورمعمول بازه‌های وزنی برای محاسبه هزینه حمل هوایی، به‌صورت زیر است:

  • زیر ۴۵ کیلوگرم
  • بین ۴۵ و ۱۰۰ کیلوگرم
  • بین ۱۰۰ و ۳۰۰ کیلوگرم
  • بالای ۳۰۰‌ کیلوگرم

بیشترین هزینه حمل خرده بار ترکیه به ازای هر کیلوگرم، برای بارهای زیر ۴۵ کیلوگرم و کمترین هزینه برای بارهای بیشتر از ۳۰۰ کیلوگرم است.

حجم بار

در حمل هوایی علاوه بر وزن، حجم بار نیز تاثیر زیادی دارد. به‌همین خاطر وزن حجمی نیز در محاسبه هزینه در نظر گرفته می‌شود.

برای بدست آوردن وزن حجمی، حجم بار را محاسبه کرده و به عدد ۶۰۰۰ تقسیم می‌کنند. با مقایسه وزن واقعی و وزن حجمی، بیشترین مقدار بدست آمده، ملاک محاسبه هزینه در نظر گرفته خواهد شد.

نقش یک بسته‌بندی خوب در اینجا مشاهده می‌شود. هر چقدر با بسته‌بندی مناسب بتوانیم حجم بار را کاهش دهیم، هزینه کمتری پرداخت خواهیم کرد.

مقصد بار

مقصد بار نیز در هزینه هوایی تاثیر زیادی دارد. در حال حاضر فقط به فرودگاه استانبول پرواز داخلی وجود دارد. در صورتی که مقصد شهر آنکارا یا آنتالیا باشد، بار شما باید با شرکت‌های هواپیمایی قطر و امارات منتقل شود.

هزینه حمل خرده بار ترکیه با پرواز شرکت‌های خارجی به‌مراتب بیشتر است.

کلاس خطر بار

کلاس خطر بار تاثیر زیاد در هزینه حمل خرده بار ترکیه دارد. بارهایی که دارای کلاس خطر باشند، هزینه حمل بیشتری نسبت به بارهای معمولی دارند.

این بارها مقررات ویژه‌ای برای حمل دارند و شرکت‌های هواپیمایی جهت جلوگیری از حوادثی مانند انفجار، آتش‌سوزی، نشت مواد اسیدی و … موظف به رعایت این مقررات هستند. نحوه بسته‌بندی این نوع بارها نیز مقررات خاصی دارد و با بسته‌بندی بارهای معمولی متفاوت است.

‌جهت مشاهده لیست اقلامی که دارای کلاس خطر هستند روی لینک زیر کلیک کنید.

لیست اقلام دارای کلاس خطر

هزینه بیمه‌

پیشنهاد می‌شود قبل از حمل خرده بار به ترکیه آن را بیمه کنید. بارهای ارسالی به‌طور پیش‌فرض بیمه هستند ولی این بیمه خسارت‌های احتمالی را به‌طورکامل پوشش نمی‌دهد.

جهت اطمینان از پوشش کامل خسارت‌‌های احتمالی به بار، بهتر است که بار خود را بیمه تکمیلی نمایید. در صورت درخواست، شرکت ایزی فریت شما را به شرکت‌های بیمه مجرب در این زمینه معرفی می‌کند.

هزینه گمرکی

هزینه گمرکی از دیگر عوامل موثر در تعیین هزینه نهایی حمل خرده بار به ترکیه است. هزینه گمرکی در مقصد توسط ترخیص کار ترک مشخص می‌شود و قبل از ارسال بار مشخص نیست.

ارسال خرده بار به استامبول

هزینه حمل خرده بار ترکیه از مسیر زمینی

هزینه ارسال خرده بار به ترکیه از مسیر زمینی، کمتر از مسیر هوایی است. برای بارهایی که وزن آن‌ها بیشتر از ۵۰۰‌ کیلوگرم است، حمل زمینی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بیشتر هزینه مربوط به حمل زمینی، مانند هزینه گمرک و بیمه، مشابه هزینه ارسال بار هوایی است. تفاوت در تعرفه حمل کامیون با هواپیماست.

برای اطلاع دقیق از هزینه حمل خرده بار ترکیه، بعد از مشخص نمودن بار ارسالی، درخواست خود را در سایت ثبت نمایید یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید.

مشاوران ما در کوتاه زمان ممکن هزینه بار را به شما اعلام می‌نمایند.

چه اقلامی را نمی‌توانیم به ترکیه ارسال کنیم؟

محدودیت‌‌هایی برای ارسال بار به ترکیه وجود دارد. برخی از اقلامی که از ورود آن‌ها به ترکیه ممانعت می‌شود عبارتند از:

  • لوازم آرایشی و بهداشتی
  • دخانیات
  • دارو
  • حیوان زنده
  • کلیه اقلام خوراکی (خشک، فریز شده و تازه)
  • ادویه جات

در صورت ارسال هریک از اقلام ذکر شده، بار ارسالی در مقصد معدوم شده یا برگشت می خورد و هزینه آن دریافت می‌شود. لذا توصیه می‌شود قبل از ارسال خرده به ترکیه از عدم ممنوعیت ارسال بار خودتان اطمینان حاصل کنید.

جهت اطلاع از آخرین اقلام ممنوعه ورود به ترکیه، با مشاوران ما در شرکت ایزی فریت در ارتباط باشید.

چرا بار خود را با ایزی فریت ارسال کنید؟

شرکت ایزی فریت با اتکا به تجارت زیاد در زمینه حمل بار به ترکیه، به شما اطمینان می‌دهد که بار شما را با حداقل هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به‌صورت سالم در هر نقطه از ترکیه به شما تحویل دهد.

حمل به ترکیه

برخی از خدمات شرکت ایزی فریت در حمل خرده بار به ترکیه به‌صورت زیر است:

  • ارائه مشاور قبل از ارسال، جهت انتخاب بهترین روش ارسال خرده بار به ترکیه با توجه به نیاز شما
  • انجام کلیه مراحل ارسال بار به ترکیه از تحول بار در منزل تا تحویل آن در مقصد
  • ارائه مشاور در زمینه بسته‌بندی، بیمه تکمیلی و ترخیص بار
  • ثبت کلیه اسناد و مدارک در سامانه سایت برای مراجعات بعدی

برای اطلاعات بیشتر در زمینه حمل خرده به ترکیه، با شماره ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ تماس بگیرید.

همچنین شما می‌توانید از طریق لینک زیر، درخواست خود را در سایت ثبت نمایید. کارشناسان ما در اولین فرصت به سوال‌های پاسخ می‌دهند.

سوالات متداول

هزینه ارسال خرده بار به ترکه ۲۰۲۳ به چه صورت است؟

نمیتوان پاسخ دقیقی به این سوال داد. زیرا هزینه حمل خرده بار به ترکیه به عوامل متعددی بستگی دارد که به‌طور کامل به معرفی آنها در این مطلب پرداخته‌ایم. برای اطلاع دقیق از قیمت خرده بار خود میتوانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۹۲۵۰۴ با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا درخواست خود را در سایت ثبت نمایید.

ارسال خرده بار به چند روش انجام میشود؟

به دو صورت حمل فول تراک و حمل خرده بار یا گروپاژ

ورود چه اقلامی به ترکیه ممنوع است؟

اقلامی مانند

  • لوازم آرایشی و بهداشتی، دخانیات، دارو، حیوان زنده، کلیه اقلام خوراکی (خشک، فریز شده و تازه) و ادویه جات
  • از جمله موارد ممنوعه برای حمل به ترکیه است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Button